В края на 2012 г. шефът на Facebook Марк Зукърбърг е оказвал натиск върху собствениците на Snapchat да му продадат компанията си. Това разкри изпълнителният директор на Ейвън Шпигел в интервю за сп. "Форбс".
От думите на Шпигел се разбра, че в края на 2012 г. Зукърбърг лети до родния му град, среща се с него и със съдружника му Боби Мърфи и се опитва да сплаши двамата, съобщавайки им, че Facebook планира да пусне почти идентично на Snapchat приложение няколко дни по-късно.
"В най-общ смисъл думите му бяха: "Ние ще ви разбием", споделя Шпигел пред "Форбс". Самото конкурентно приложение щяло да се нарича Facebook Poke. Впоследствие обаче идеята така и не се реализира.
Година по-късно – през есента на 2013 г., Зукърбърг отново се среща с основателите на перспективната компания и предлага да ги купи за 3 млрд. долара. Усетили, че са в по-силна позиция и бизнесът им ще продължи да се развива, Шпигел и Мърфи отказват апетитната оферта.
Решението им шокира технологичния свят, който не може да повярва, че двамата са отказали сделка, която щеше да налее по 750 млн. долара в сметките на всеки един от тях.
"Съществуват много малко хора на този свят, които са изградили бизнес като нашия", казва Ейвън Шпигел в интервюто си за "Форбс", публикувано в понеделник. "Смятам, че търговията за с цел постигането на краткосрочни печалби не е много интересна."
Към момента Snapchat се оценява на около 2 млрд. долара. Въпреки че сумата е по-малка от предложението на Facebook, то светлите перспективи пред развитието компанията на Шпигел и Мърфи остават.