Пловдивските публичните изпълнители започнаха да изпращат покани и документи до длъжниците си по електронен път. За първите три месеца от функционирането на услугата са изпратени близо 700 електронни съобщения, като в 54% от случаите клиентите са потвърдили, че са получили поканата от данъчните.
Тази форма на комуникация значително съкращава разходите както на фирмите, така и на администрацията, тъй като не е необходимо клиентите да идват на място в офисите на НАП, за да получат своите съобщения, разкриват от агенцията.
При електронното връчване на документи публичните изпълнители изпращат електронно подписано съобщение, съдържащо прикачен документ, който от своя страна също е подписан с електронен подпис.
В имейла от данъчните е описано, че получателят трябва да върне потвърждение, че го е получил, като за улеснение на клиентите е приложен и текста на отговора.
Първите опити на пловдивските данъчни показват, че гражданите изпитват известни затруднения с отварянето на електронно подписаните документи.
По тази причина все още се налага публичните изпълнители да дават напътствия по телефона как да се отвори имейла и какъв отговор да се върне чрез електронна поща. Данъчните са установили също, че някои длъжници нарочно не връщат потвърждение, че са получили е-поканата, с надеждата, че така ще отложат плащането към държавата.
От агенцията апелират към своите клиенти да не чакат нова покана, а да изпълняват задълженията си навреме, защото публичните изпълнители разполагат с достатъчно инструменти за принудително събиране.