Японският консорциум SIM-Drive Corporation е разработил нов електромобил за масова употреба, който разполага с отделни електрически мотори във всяко едно колело.
В прессъобщение на компанията се съобщава, че моделът SIM-LEI (съкратено от Leading Efficiency In-Wheel motor) е електрическо возило с дължината на седан, но с по-малка ширина. Колата използва стандартните литиево йонни батерии на Toyota, с които са оборудвани редица други електромобили на пазара. Благодарение на тях SIM-LEI може да измине към 333 км с едно зареждане.
Докато моторите на традиционните електромобили са разположени под предния капак, при новата кола електромоторите са закачени на отделните колела, които се намират зад гумите. Те могат да задвижват колата директно без да има нужда от водещ вал, което увеличава ефективността им.
Досега се смяташе, че този тип двигатели нямат необходимата мощност за да постигането на прилични характеристики на електромобилите (те се използваха при малки едноместни модели, пригодени за градски условия с ниски скорости и на къси разстояния).
От SIM-Drive изглежда са преодолели проблема с новата си технология, използваща външни ротори и вътрешни стартери вместо традиционните вътрешни ротори и външни стартери. Това позволява на SIM-LEI да ускори от 0 до 100 километра за 4,8 секунди.
Освен това индивидуалните мотори са снабдени с необходимите сензори, които позволява почти мигновена реакция на условия на пътя, която модела един от най-сигурните автомобили.
Друго важно инженерни решение при SIM-LEI е поставянето на батериите и инвертоите под пода на купето, вместо в багажника. Така от една страна те са по-близо до моторите, което намалява окабеляването. От друга страна опразването на багажника отваря повече място за пътниците в купето.
Цена на новото електрическо возило все още не е обявена въпреки, че моделът се очаква да бъде пуснат на пазара през 2013 г.
От компанията-производител уверяват японската публика, че ако моделът се окаже успешен, той няма да натовари допълнително електрическата мрежа на страната, пострадала от земетресението и аварията в ядрената централа Фукушима 1, тъй като батериите могат да се зареждат през нощта, когато потреблението е ниско.