Нова електрическа кола е с двигател на всяко колело

Японският електромобил SIM-LEI ускорява от 0 до 100 км за 4,8 сек. и изминава до 333 км с едно презареждане

по статията работи: Георги Георгиев | 01.04.2011 | 16:45
Повече за:

Японският консорциум SIM-Drive Corporation е разработил нов електромобил за масова употреба, който разполага с отделни електрически мотори във всяко едно колело.

В прессъобщение на компанията се съобщава, че моделът SIM-LEI (съкратено от Leading Efficiency In-Wheel motor) е електрическо возило с дължината на седан, но с по-малка ширина. Колата използва стандартните литиево йонни батерии на Toyota, с които са оборудвани редица други електромобили на пазара. Благодарение на тях SIM-LEI може да измине към 333 км с едно зареждане.

Докато моторите на традиционните електромобили са разположени под предния капак, при новата кола електромоторите са закачени на отделните колела, които се намират зад гумите. Те могат да задвижват колата директно без да има нужда от водещ вал, което увеличава ефективността им.

Досега се смяташе, че този тип двигатели нямат необходимата мощност за да постигането на прилични характеристики на електромобилите (те се използваха при малки едноместни модели, пригодени за градски условия с ниски скорости и на къси разстояния).

От SIM-Drive изглежда са преодолели проблема с новата си технология, използваща външни ротори и вътрешни стартери вместо традиционните вътрешни ротори и външни стартери. Това позволява на SIM-LEI да ускори от 0 до 100 километра за 4,8 секунди.

Освен това индивидуалните мотори са снабдени с необходимите сензори, които позволява почти мигновена реакция на условия на пътя, която модела един от най-сигурните автомобили.

Друго важно инженерни решение при SIM-LEI е поставянето на батериите и инвертоите под пода на купето, вместо в багажника. Така от една страна те са по-близо до моторите, което намалява окабеляването. От друга страна опразването на багажника отваря повече място за пътниците в купето.

Цена на новото електрическо возило все още не е обявена въпреки, че моделът се очаква да бъде пуснат на пазара през 2013 г.

От компанията-производител уверяват японската публика, че ако моделът се окаже успешен, той няма да натовари допълнително електрическата мрежа на страната, пострадала от земетресението и аварията в ядрената централа Фукушима 1, тъй като батериите могат да се зареждат през нощта, когато потреблението е ниско.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 01:25 Майки и дъщери игрален филм /п/ (12)
  • 03:35 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:05 Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:05 Иде нашенската музика /п/
  • 06:05 Имало едно време...предметите...
  • 06:15 Старчето с карираните панталони...
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 01:30 "Смъртоносен отряд" - екшън,...
  • 03:45 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 04:20 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:20 "Смърфовете" - анимационен сериал,...
  • 05:40 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Пътуване около света" -...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 01:45 "Щастливият принц" - с уч. на...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "В света на любовта" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.