От AMD избраха актуалния Tomb Raider, за да представят новата си технология за реалистично пресъздаване на коси TressFX. Може би знаете, че косата си остава едно от най-проблемните звена в съвременния гейминг и често пъти иначе фотореалистични персонажи имат нещо ръбато и неестествено върху главите си.
Производителите се опитват да прикрият този проблем по всякакъв начин – от къси подстрижки до каски и качулки, които не могат да бъдат свалени. От AMD обаче явно са на мнение, че проблемът не трябва да бъде заобикалян, а решен със замах и обещават да го направят – поне на персоналните компютри, снабдени с видео карти с Graphics Core Next архитектура, като например AMD Radeon HD 7000 серията.
Ако се интересувате от техническите подробности относно TressFX, можете да ги видите тук.
Във всеки случай видяното на долните снимки изглежда впечатляващо. Дали скоро компютрите (и потенциално конзолите от следващо поколение) ще могат да ни предложат обещаваните десетки хиляди косми, всеки със собствена физика и хвърлящ индивидуална сянка – само времето ще покаже. AMD поне правят крачка в правилната посока.