Новият курс на Sony

Новият изпълнителен директор Казуо Хираи обяви мащабни съкращения и промени в бизнесите на компанията

по статията работи: Георги Георгиев | 12.04.2012 | 13:53
Новият курс на Sony
EPA/BTA

Sony ще съкрати 10 хил. души (или 6% от персонала си в световен мащаб), изцяло ще преструктурира бизнеса си с телевизори и ще се насочи по нови пътища за развитие през идните години, съобщи Reuters.

Новините за мащабните промени в японския технологичен гигант дойдоха директно от новия изпълнителен директор на Sony Казуо Хирай по време на пресконференция в четвъртък (12 април).

Целта на болезнените мерки е извеждането на Sony от дълбоката криза, в която компанията изпадна в последно време. Така бизнесът с телевизори, който е постоянно на червено през последните 8 поредни години, ще бъде тотално преструктуриран до март 2014 г., като разходите в него ще спаднат с 60%.

По-рано тази седмица компанията предвиди най-големите загуби в историята си, които се очаква да достигнат до 6,4 млрд. долара за последната фискална година.

Новата стратегия на развитие на компанията предвижда насочване към новопоявяващи се пазари, както и към перспективния пазар на медицинската екипировка, която се предвижда да носи печалби в размер от 1,2 млрд. долара годишно, пише AP.

В целите на Sony влиза и увеличеното производство на повече мобилна електроника – телефони, игрални конзоли, фотоапарати и др. Благодарение на промените изпълнителният директор на компанията се надява общите продажби на компанията да достигнат до 105 млрд. долара за периода 2014/2015 г.

По план голяма част от парите трябва да дойдат от бизнеса със смартфони, върху който Sony смята да концентрира основните си усилия и така да се превърне в основен играч на пазара. През следващите три години компанията иска да утрои приходите си до 22 млрд. долара.

Sony не е единствената японска компания, чийто бизнес с телевизори е изпаднал в тежка криза. Sharp и Panasonic също пострадаха тежко от намалялото търсене в световен мащаб, силната конкуренция и скъпата йена. Така за последната година трите компании понесоха загуби в размер на 21 млрд. долара – повече от пазарната капитализация на Sony, която спадна с една пета през последния месец.

За неприятното изоставане на Sony говори и фактът, че днес корейският конкурент Samsung струва 10 пъти повече от японската компания, а с парите, които трябва да се дадат за купуването на Apple, която Sony обсъждат да придобият в началото на 1990-те, днес могат да се купят 30 Sony-та.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


14 Sweet Dreams 12.04.2012 | 17:28
Може и да успеят.
13 Doctor SteelHammer 12.04.2012 | 17:28
Да, защо не? Ако преструктурирането е успешно, значи няма да има проблеми.
12 Sweet Dreams 12.04.2012 | 17:26
Само да не почнат да правят боклуци, че тогава ще се разочаровам страшно много.
11 Doctor SteelHammer 12.04.2012 | 17:23
Много жалко за японската компания.
10 Бате Рамбо 12.04.2012 | 17:23
Такива хубави неща правят, защо са на загуби?
9 Lana Rey 12.04.2012 | 14:46
Светлине прав си донякъде. Наистина лежаха на стара слава, докато целия свят около тях се развиваше и измисляше нови поприща
8 Lana Rey 12.04.2012 | 14:44
така е, дано все пак да подейства положително върху развитието им
7 Lana Rey 12.04.2012 | 14:44
дано е за добор
6 Mahlenskiq Pich 12.04.2012 | 14:40
Ами да, общо взето си е често срещана практика напоследък
5 mys mys 12.04.2012 | 14:37
всички големи компании в криза предприемат подобни мерки, няма как!
4 Margо Filipova 12.04.2012 | 14:18
Явно нямат избор и те!
3 Карла Христова 12.04.2012 | 14:08
Наистина от доста време лежат на стари лаври и това нямаше как да не им се отрази.
2 Svetlin Rusev 12.04.2012 | 14:04
Така е като лежаха на стари лаври в последните сигурно 20 години,не се развиваха сериозно и по-скоро следваха тенденциите,отколкото да ги задават,но силата им е в бранда Сони,който според мен продължава да един от най-силните в света,останалото зависи от тях,въпреки,че ще им е изключително трудно да се преструкторират и да догонят останалите си конкуренти.
1 Младен Мммммм 12.04.2012 | 14:01
10 хил. души.... лол! 6% дали ще са достатъчно да си решат проблема?

ТВ програма

Кино

  • Сега Тайни и лъжи игрален филм...
  • 19:00 Говори сега следобеден блок
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 21:30 Спасителят игрален филм...
  • 23:30 Празнично Пасхално богослужение...
  • 00:30 Арт детектив рубрика за лайфстайл и...
  • 00:45 Й.С.Бах: "Йоханес пасион"/2 част/...
  • Сега "Животът по действителен случай" -...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Колибата" - драма (САЩ, 2017 г.),...
  • 01:10 "Древно инженерство" - документална...
  • 02:20 "bTV разказва" - документална...
  • 02:50 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • Сега "Зоотрополис" - анимация
  • 18:00 "Ничия земя" - предаване
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:20 Темата на NOVA
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Моят шпионин" - с уч. на Дейв...
  • 00:00 "Розовата пантера" - с уч. на Питър...
  • 02:00 "102 далматинци" - с уч. на Глен...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.