Повече от половината домакинствата у нас имат достъп до интернет

Коя е най-популярната социална мрежа у нас?

по статията работи: iNews.bg | 08.12.2017 | 12:32
Повече от половината домакинствата у нас имат достъп до интернет

67,3% от домакинствата в България имат достъп до интернет. 85,3% от българите сърфират в интернет през смартфона си, а 36,1% браузват чрез лаптоп или таблет. Facebook е най-популярната социална мрежа у нас, а едва 20% от българите използват интернет за взаимодействие с органите на държавната администрация, предава репортер на БГНЕС.

Според резултатите на националната статистика от проведеното през 2017 г. изследване за използването на информационно-комуникационни технологии (ИКТ) в домакинствата. Данните показват, че 63,0% от българските домакинства разполагат с настолен компютър, лаптоп или таблет. 

През 2017 г. 58,8% от населението на възраст между 16 и 74 години използва компютър всеки ден или поне веднъж седмично на работа, вкъщи или на друго място. 

Най-активни потребители на компютри и интернет са младежите на възраст между 16 и 24 години, като съответно 82,8 и 88,1% от тях използват компютър или интернет всеки ден или поне веднъж седмично. Мъжете са по-активни при редовното използване на компютри и интернет в сравнение с жените. 

Хората, които редовно използват интернет, предпочитат мобилния телефон за достъп извън дома или работното място, сърфират чрез лаптоп или таблет.

Редовните интернет потребители най-често използват глобалната мрежа с цел комуникация. 97.4% от тях посочват, че използват интернет за телефонни или видеоразговори, участие в социални мрежи, изпращане/получаване на електронна поща или споделяне на собствено създадено съдържание в уебсайт.

През 2017 г. делът на лицата, които пазаруват онлайн за лични цели, достига 17.7%. Жените са по-активни в онлайн пазаруването от мъжете - съответно 18.4 и 17.0%. Най-често онлайн са купувани дрехи и спортни стоки, като 73.3% от пазарувалите по интернет са поръчали такива артикули. На следващо място са закупуването на стоки за дома - 30.5%, и покупките, свързани с пътувания или хотелски резервации - 20.4%. Повечето стоки и услуги са били закупени от продавачи от България - 87.5%. От чужбина основно са купувани стоки - 85.7%, както и хотелски резервации и ваканционни пакети - 25.3%.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • 05:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • 12:30 Светът на жестовете
  • Сега "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Златно момче" - сериал, с.2, еп.14...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.67
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • Сега "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Наследство" (премиера) - сериен...
  • 13:30 "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.