Световните продажби на персонални компютри са спаднали с 0,1% за второто тримесечие на годината. Една от основните причини за застоя е повишаващият се интерес към новите устройства като таблетите, показва проучване на анализаторите от Gartner, публикувано в сряда.
Докладът за тримесечието показва, че доставките на PC-та (без таблети) възлизат на 87,5 млн. бройки, което е малък спад в сравнение с резултатите от същия период през 2011 г. Особено слабо е било представянето при олекотените мощни лаптопи, известни като ултрабуци. Те не са успели да оправдаят високите очаквания, коментира анализаторът от Gartner Микако Китагава.
"Потребителите са по-малко заинтересовани да харчат за персонални компютри при наличието на други продукти и услуги като най-новите смартфони и медия таблети, които в момента се търсят", допълва Китагава.
Hewlett-Packard продължава да бъде най-големият производител на PC-та с пазарен дял от 14,9%, макар че глобалните доставки са спаднали с 12,1 процента в сравнение с миналата година. Плътно зад HP се нарежда китайската Lenovo с 14.7%, която бележи най-сериозен ръст, откъсвайки дялове от конкурентите си. Трети са Acer с 11%, а четвърти – Dell с дял от 10,7%.
Специално на щатския пазар HP заема дял от 25%, следвана от Dell с 21,7% и Apple с 12 процента.
В доклад, публикуван миналата седмица, експертите от ABI Research предричат, че до 2016 г. таблетните компютри ще изместят традиционните модели.