Симона Харизанова е завършила Социология и управление в Германия. Тя е съосновател и творчески директор на фирма Web and Events. Фирмата се занимава с уеб решения и организиране на събития, и е известна с нестандартните си подходи в областта на маркетинга, както и бутиковите решения за уеб дизайн и разработка. Симона има реализирани десетки успешни проекти в областта на уеб дизайна и онлайн маркетинга.
В момента вниманието ѝ е заето с конференцията за дигиталния свят Digitex 2011, която ще се проведе в началото на октомври. iNews е медиен партньор на събитието.
Бихте ли ни разказали нещо интересно за Вас и работата Ви? Какво Ви предстои през
следващите месеци?
- В момента целият екип работим основно по организацията на събитието за уеб и дигитални технологии – Digitex 2011. Също така сме пред обявяване на 4 предстоящи събития – семинар "Интернет маркетинг с нулев бюджет” 2, Eventex Seminar, Eventex Awards и форум "Кариера в България. Защо не?”. Работим и по няколко сериозни уеб проекта, както и навлизаме в разработката на мобилни приложения. С две думи – лудница е! В такива моменти целият ни екип работи най-ползотворно. В офиса цари огромно оживление.
Успешният уеб сайт за Вас е…?
… перфектната комбинация между функционалност, съдържание и дизайн. Мога да генерализирам нещата в следния ред:
- Първо - един уеб сайт трябва да изпълнява преди всичко своята цел;
- Второ - трябва да ангажира посетителите дългосрочно (чрез абонамент за бюлетин или социалните медии, например);
- Трето - трябва да има адекватна визия.
Ние сме специализирани в разработването на уеб сайтове за бизнес събития. Основната цел на тези уеб сайтове е да генерират регистрации (на посетители, изложители и т.н). За да се постигне целта, сайтът трябва преди всичко да се изпипа архитектурно и текстово. Моето мнение е, че за разработката на успешен уеб сайт са нужни 3-ма специалисти: дизайнер, програмист и копирайтър. Не мога да си представя успешен уеб сайт, без професионалната намеса, на който и да е от тримата.
Успешният уебсайт ли е стъпката към успешен онлайн бизнес?
- Ситуацията с интернет се променя от ден за ден. Мобилните приложения само за няколко месеца заеха много сериозни позиции в интернет бизнеса. При тях уеб сайтът не е задължителен, въпреки че не трябва да забравяме откъде идва най-големият трафик в интернет – именно от компютрите. Това означава, че дори и мобилните приложения е добре да имат и компютърно присъствие, т.е. уеб сайт.
Какво бихте казали на хората, които смятат, че бутиковите решения са недостъпни?
- Уеб сайтовете, които правим ние, са уникални с това, че клиентът може да променя сам почти всичко в тях. Ние искаме да предоставим на клиента един готов продукт, който да няма нужда от нашата намеса, за да изпълнява целите си. Целта ни е да направим клиентът независим от нас, а не обратното.
Но това невинаги е най-доброто решение. Има бизнеси, за които са достатъчни много по-простички решения – като използването на Wordpress, например. Важно е, всяка фирма, преди всичко, да си отговори на въпроса "За какво ми е уеб сайт?”. След като това бъде изяснено, може вече да се прецени, кое решение е най-адекватно и какъв бюджет ще е нужен.
Бихте ли споделили за какво ще говорите на Digitex 2011?
- Потребителят е царят на интернет бизнеса. Той е в основата на успешното уеб присъствие. На моята лекция ще говоря за психологията и начина на мислене на интернет потребителя. Ще говоря и за разликата между функционалност, дизайн и съдържание, и затова как да комбинираме тези три неща, за да направим уеб сайта си успешен. Ще дам реални примери за добри и лоши практики в уеб дизайна. Ако остане време, може да анализираме на живо няколко уеб сайта, предложени от публиката.
И за финал…
- Успешният бизнес - това е успешната комуникация. Комуникацията на това и следващото десетилетие е интернет. Съответно бизнесът трябва да присъства в интернет. Всеки сам може да прецени под каква форма.