Смартфонът продължава да избутва в ъгъла традиционните мобилни телефони, като избор на мобилно устройство, но все пак е налице известно отдръпване сред купувачите, съобщава Postcrescent.com.
Според последното проучване на Nielsen на мобилните абонати, почти половината от мобилните телефони в САЩ (49.7%) сега са смартфони, снабдени с видео стрийнинг, текстови съобщения, сваляне на приложения и други функции, подобни на компютърните.
Това е рязък скок от 36% - малко повече, отколкото миналогодишния. Джонатан Карсън - главеният изпълнителен директор на Дигиталния отдел в Nielsen, казва, че все още има хора, които гледат на мобилните устройства, преди всичко като на телефони, но техният брой непрекъснато намалява.
По неговите думи, младите, по-заможни потребители, са най-голямата потенциална група купувачи на смартфони. Но като цяло клиентите под 65-годишна възраст са склонни да изберат смартфон пред традиционен телефон.
Реално смартфонът започна да се превръща в необходимост за американците от всички социални слоеве. По данни на Nielsen, четири от всеки пет мобилни устройства, закупени от лицата на възраст от 18 до 34 години, са смартфони.
По наблюдения на Джонатан Карсън, вече дори и някои бюджетни потребители са се преориентирали от стационарните към мобилни телефони. Все пак сме XXI век и някои неща вече е редно да останат в миналото.