Компанията Apple намали стойността на рекламните кампании в системата iAd, съобщава Bloomberg. Агенцията обаче запазва източниците си в тайна.
Минималната цена за участие в iAd отсега ще бъде 300 хиляди долара.
През юли 2010 година, когато рекламната система беше пусната, цената на кампания в iAd стартираше от 1 милион долара нагоре.
Първата отстъпка за рекламодателите Apple направи през февруари месец, намалявайки цената до 500 000 долара.
За сметка на намаляването на цените Apple се надява да върне няколко големи свои клиента, които я напуснаха и отидоха при конкурентни компании.
В това число са клиенти като Citigroup и американската J.C. Penney Company. Освен високите цени и това че рекламите могат да бъдат видени само от притежатели на iPhone, iPad и iPod touch също не устройваше рекламодателите.
Представителят на Apple Натали Керис заяви, че за година от съществуването на iAd было са направени около 100 рекламни кампании в седем страни.
За миналия месец от услугите iAd са се възползвали 20 рекламодатели, сред които и Walt Disney Company, AT&T и застрахователната компания Geico.
Рекламната система iAd Apple беше анонсирана през април 2010 година. Основа за iAd стана оператора на мобилна реклама Quattro Wireless, закупен от компанията на Стив Джобс през същата година.
Основният конкурент на iAd на пазара е рекламният сервиз на Google AdMob.