Смартфоните на BlackBerry по света отново заработиха нормално в четвъртък (13 октомври). Тридневното прекъсване вбеси клиентите на RIM и заплаши допълнително и без това разклатените позиции на компанията, която се мъчи да оцелее на силно конкурентния мобилен пазар, пише АP.
Сривът в системата на компанията остави десетки милиони потребители без имейл и интернет услуги в продължение на три дни, с което опетни допълнително доскоро култовата марка. Собствениците на BlackBerry-та в Европа, Азия, Южна Америка и Африка останаха без имейл и чат съобщения още в понеделник. В САЩ и Канада прекъсването бе само в сряда и четвъртък. Така повечето от 70-те милиона потребители на RIM пострадаха от срива.
От производителя заявиха, че в момента системата им обработва огромен брой натрупани имейли и съобщения и ги праща до получателите им.
Двамата изпълнителни директори на компанията отправиха пространни извинения към потребителите. Това е сериозен пробив в посока подобряване на отношението на компанията към клиентите. В миналото, когато и RIM беше на върха, подобни прекъсвания в услугите на BlackBerry се отбелязваха само със сбито изявление от страна на компанията, коментират от AP.
В изявлението си Майк Лазаридис и Джим Балсили казаха, че все още не са направили планове за компенсации на клиентите си, но са насочили вниманието си към този въпрос веднага щом техническият проблем е бил разрешен.
На RIM ще им трябва нещо повече от извинение, за да възвърнат доверието към клиентите си. Последното фиаско едва ли ще доведе обаче до масово оттегляне на корпоративните и правителствените клиенти на компанията. Подобно на други несъвършени бизнес технологии BlackBerry-тата са навлезли дълбоко в комерсиалните настройки на компаниите и премахването им може да отнеме време и пари, които те може да не са склонни да дадат.
Подобен голям гаф би могъл да заплаши и нивата на акциите на RIM. Инвеститорите обаче приеха засечката като нещо почти нормално за компанията и тя доведе до спад на акциите с едва един процент за дните на прекъсването. Причина за "безразличието” на акционерите е, че техните акции вече поевтиняха достатъчно вследствие на лошите новини през последните три години. За този период те загубиха 83% от цената си.