Бързият растеж на пазарите на смартфони и таблетни компютри превръща интернет в предпочитана дестинация за потребителите, които търсят новини, се казва в нов доклад, цитиран от АП.
Новините по регионални и кабелни телевизии, по вестниците, радиото и в списанията са изгубили от своята аудитория през миналата година, показват данни на организацията "Проект за отлични постижения в журналистиката", която изследва развитието на медийния бизнес.
Търсенето на онлайн новини пък е нараснало със 17% през 2010 спрямо 2009 г., се подчертава в осмия годишен доклад на организацията.
За първи път в традиционното вече изследване делът на хората, които казват, че четат новини онлайн поне три пъти в седмицата, надминава дела на четящите вестници. С по-голяма популярност са единствено новините по регионалните телевизионни канали, радващи се на голяма аудитория в САЩ, но се очаква съвсем скоро и те да бъдат задминати.
Според авторите на доклада хората тепърва ще привикват към това новинарският поток да се намира буквално на една ръка разстояние. С употребата на интернет от телефона или таблета вече 41% от американците казват, че най-много се осведомяват за национални и международни проблеми от различни информационни сайтове.
През януари 7 на сто от американските потребители са притежавали таблети, което е почти двоен ръст спрямо три месеца по-рано. Това е и най-бързо растящата нова дигитална технология, изпреварваща по своето развитие мобилните телефони при тяхното пускане на пазара.