През 2012 г. продажбите на таблети успяха да задминат тези на ноутбуци в САЩ и Китай. През новата 2013 г. тази тенденция ще обхване целия свят и ще превърне таблета в едно от доминиращите мобилни устройства, прогнозират анализторите от NPD DisplаySearch, цитирани от qz.com.
Новата прогноза изпреварва с три години досегашните анализи, според които таблетната доминация трябваше да стане факт до 2016 г. Днес анализаторите смятат, че продажбите на таблети ще се бъдат с 64% по-високи от тези през 2012 г.
Разцветът в тази ниша е задвижван най-вече от скока при продажбите на по-малките 7 и 8-инчови таблети, които ще образуват 45% от 240-те милиона продажби, прогнозирани от NPD в световен мащаб през 2013 г. За сравнение през следващите 12 месеца продадените лаптопи ще бъдат едва 207 млн.
Що се отнася до по-конкретни прогнози от NPD предвиждат, че през 2013 г. дялът на 9,7-инчовият iPad на Apple рязко ще спадне до 17% от общия брой продажби. За сравнение през миналата година той е бил малко под 40%. Благодарение на малкия iPad mini, за който се смята че ще стане по-популярен от оригиналния модел, Apple все пак ще успеят да продадат близо 97,6 млн. устройства, запазвайки по този начин общия си дял на пазара.
Друго очакване на анализаторите от NPD е, че през тази година Китай ще се превърне в основен потребител на таблети с дял от 27%. Повечето от продажбите там ще се реализират от малко местни брандове, които произвеждат ултра евтини модели. Затова не е учудваща и прогнозата, че въпросните ще се превърнат в основните устройства, разпространявани на новите пазари.