Миналата година трябваше да бъде годината, в която производителите щяха да впечатлят потребителите с куп нови таблети.
Главният изпълнителен директор на Microsoft Стивън Балмър представи през януари цели три устройства, за които заяви, че ще влязат в продажба през следващите месеци.
Десетки по-малки компании изложиха собствените си планове да се похвалят с миникомпютър.
Малко от тези обещания обаче бяха изпълнени, пише New York Times. Нито един от таблетите на Microsoft не се появи в търговската мрежа.
Вместо това през април излезе Apple iPad и годината се превърна в Годината на iPad.
Тази година, обещават конкурентите, ще е различна. По думите им след успеха на iPad те са научили много за това какво искат потребителите в един таблет.
"Можеше да сме готови преди година, но нямаше да са налице необходимите функции," каза Фил Осако, продуктов мениджър на Toshiba. Японската компания ще представи новия си таблет на тазгодишното Международно изложение за потребителска електроника, което започва в четвъртък в Лас Вегас.
Може би най-важната функция е възможността да се гледа видео с високо качество, отбелязват познавачите на отрасъла, като цитират пазарните анализи, според които потребителите искат да използват миникомпютъра за най-разнообразни цели – гледане на филми, снимки, за електронни игри.
"Първият инстинкт на конкурентите на Apple бе да създадат по-евтин компютър и да сложат в него по-евтин процесор," казва Сара Ротман Епс, анализатор на компанията Forrester Research.
"Проблемът бе, че евтиното CPU не се справя добре с видеото и графиките."
На изложението тази година Research In Motion и Hewlett-Packard се очаква да покажат свои таблети. Участието на ръководни представители на Motorola и Microsoft пък се смята за предвестник на предстоящи премиери.