Корейският производител на електроника LG обяви своите предварителни консолидирани приходи за четвъртото тримесечие на 2011 г., които възлизат на общо 13,8 трлн. вона (12,05 млрд. долара), като оперативната печалба е от 23 млрд. вона (20 млн. щатски долара).
Тези по-високи спрямо предното тримесечие приходи се дължат главно на добро представяне на подразделенията за черна техника и електродомакински уреди, обясниха от компанията. При бизнеса с мобилни комуникации и телевизори също е била отчетена по-висока оперативна печалба.
Данните от финансовите резултати за периода до 31 декември 2011 г. показват нетна загуба от 112 млрд. вона (97,93 млн. долара), които се дължат най-вече на инвестициите, направени в дъщерните компании на LG и нетните финансови разходи.
Консолидираните приходи за цялата 2011 г. достигнаха 48,97 млрд. долара. Въпреки нетната загуба, възлизаща на 391 млн. долара, от LG отчитат, че оперативната им печалба е нараснала значително до 253 млн. долара в сравнение с 153 млн. през 2010 г.
За периода октомври-декември 2011 г. LG Home Entertainment е доставила 8,8 млн. телевизора с плосък екран и по този начин е повишила приходите си от предходното тримесечие със 17,6%.
Въпреки че продажбите за тримесечието са отбелязали умерен спад в сравнение със същия период на 2010 г., силният коледен сезон и гамата от продукти от висок клас на компанията, начело с 3D телевизорите, са довели до оперативна печалба за LG в размер на 130,9 млн. долара.
Продажбите на черна техника през цялата 2011 г. са били на стойност 20,2 млрд. долара и са донесли оперативна печалба от 382 млн. долара.
За настоящата година корейската компания си е поставила за цел да осъществи продажби в размер на 57,6 трлн. вона (53,8 млрд. долара) и да вложи 1,5 млрд. долара в капиталови разходи, както и 2,4 млрд. долара в изследователска и развойна дейност.