Учениците от Южна Корея постигнаха най-добри резултати в онлайн теста PISA, изготвен от Организацията за икономическо сътрудничество и развитие (ОИСР). В изследването се анализират компютърните умения на 15-годишните младежи и как се справят с Интернет в процеса на своето обучение.
Данните за тази година показват, че най-добри резултати са показали децата от Южна Корея, следвани от тези в Нова Зеландия, Австралия, Япония, Хонконг и Исландия. От ОИСР обясняват, че тази година в проучването има трима участници, които не са членове на организацията – Колумбия, както и китайските региони Хонконг и Макао.
По начало тестът PISA цели да провери знанията на учениците в различни области на образованието и науката. Изследват се четивната грамотност, и знания по природни науки. От ОИСР са направили и паралелен цифров тест. Данните показват, че за учениците в Южна Корея, Австралия, Нова Зеландия, Швеция, Исландия и Макао резултатите от компютърния тест са по-добри от печатния. Обратното пък е валидно за децата от Полша, Унгария, Чили, Австрия, Дания, Хонконг и Колумбия.
От организацията уточняват защо са решили да направят този експеримент с онлайн вариант на теста. За последните десет години 15-годишните стоят много повече пред компютрите. 94% от учениците, които са участвали в програмата PISA през миналата година са имали поне един компютър вкъщи. През 2000 година този процент е бил 72.
Данните от проучването обаче показват, че използването на компютър в училище има малко влияние върху оценките от тестовете. За да бъдат в помощ новите технологии трябва да бъдат включени в учебния план и да се инвестира в обучение на учителите, допълват още от ОИСР.