Да се увеличат тол таксите за автобуси и камиони обмислят от служебното строително министерство. Това става ясно от думите на регионалния министър Виолета Комитова. Идеята на ведомството е тежкотоварните автомобили и превозвачите да плащат повече за преминаване по републиканската пътна мрежа, а обхватът на платените шосета да се разшири.
В същото време Комитова увери водачите на леки коли, че за тях цените на винетките ще останат непроменени и догодина.
Идеята, която от регионалното ведомство обявиха още по време на предходното служебно правителство на президента Румен Радев, е повече да плащат онези, които рушат повече шосетата.
Крайната сметка обаче ще се плати от гражданите, тъй като по-високите разходи ще бъдат калкулирани от търговците и превозвачите в крайните цени на стоките и на автобусните билети за гражданите, категорични са от бизнеса.
В момента тол системата обхваща близо 3000 км пътища, като се очаква обхватът є да се увеличи поне двойно. Регионалният министър Виолета Комитова коментира, че в момента за разстоянието между София и Бургас един автобус плаща 3,60 лв. или по стотинка за всеки изминат километър.
Именно ниските такси, според регионалното ведомство, са причина вместо планираните 1,3 млрд. лв. приходи от тол системата, да се събират годишно три пъти по-малко средства - 380 млн. лв. В същото време 75% от приходите на тол системата се дължат на сумите, събирани от продажбата на винетки на водачите на леки автомобили, пише "Труд".
Според Комитова в бюджета от началото на година са влезли 27 хил. лв. от събрани такси за превишен товар от камиони, като е имало възможност да бъдат събрани 50 млн. лв. от същите такси, но служебният кабинет е пропуснал тази възможност заради слаб контрол.
Със сигурност новината ще шокира транспортните фирми, които и без друго са в паника от масовата ескалация на цените - на горива, на ток, на резервни части и т.н.