"Ставам и лягам с мисълта за БДЖ. Днес даже си сложих значка на БДЖ на ревера." Това каза служебният министър на транспорта Кристиан Кръстев в интервю за в-к "24 часа".
Кръстев увери, че БДЖ ще има и той ще направи всичко възможно, за да спаси дружеството.
С кредитния съвет към БДЖ транспортният министър възнамерява да вкара кредиторите в материята, защото първото, което е чул от тях, е, че не знаят какво се случва с БДЖ, с приватизацията, не знаят всички задължения и не знаят дали изобщо ще си получат парите.
Той заяви, че след като му изтече мандатът и напусне министерството, ще остави железниците по-здрави.
"Днес говорих със Световната банка втори път за два дни. Темата не е само заема, а и преструктурирането на БДЖ. Това е етап, който трябва да преминем, за да получим заем за рефинансиране на дълговете и всичко останало", посочи транспортният министър.
Той подчерта, че екипът му ще направи пълен анализ, за да бъдат изпълнени изискванията на ЕК и на Световната банка, за да може да се рефинансират дълговете на дружеството.
Кръстев бе категоричен, че финансовият министър Калин Христов ще го подкрепи за всички стъпки, които предприема по закон за оздравяването на железниците. Все пак последната дума относно финансовата политика на компанията ще бъде на Калин Христов, допълни той.
Относно българските пощи министърът обясни, че състоянието им е тежко, защото не е минал плавно процесът на либерализация на пазара. Той съобщи, че следващата седмица ще се занимава предимно с пощите, за да набележи ясно пътищата, по които трябва да се поеме за оздравяването им.
Мерките, които на този етап би предприел по отношение на пощите е освобождаването от оперативни активи, тъй като е имало много съсобственост.
"Пощите и БТК някога бяха заедно и цялото това нещо беше неразбория, въвеждаме порядък. Продажбата на част от тях ще даде глътка въздух на пощите", коментира Кристиан Кръстев. Пощите имат право да получават субсидия, уточни той.
"Направени са две постъпки пред Европейската комисия за държавна помощ, изчистваме детайлите по методиката и подготвяме документите за нотификация към ЕК. Надявам се до края на тази седмица да имаме единно общо мнение", обясни министърът.
Относно завещаните проблеми в БДЖ и пощите, и пожара, който трябва да гаси там, Кръстев каза "Бог обича смелите, ако съм пожарникар, ще гася".
Той се противопостави на идеята за отдаване на летище София на концесия, тъй като за подобна стъпка иска да бъде много на ясно и да знае, какви ще бъдат преимуществата от тези действия.
Лентичката, която Кристиан Кръстев би отрязал с удоволствие в рамките на мандата си са тези на Дунав мост 2, на отсечката Свиленград - турската граница и лот 1 на магистрала "Струма".