За силния летен сезон от юни до август базата на почти всички хотели по Черноморието вече е резервирана. Това каза заместник - министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов по време на подписването на пет договора за безвъзмездна финансова помощ в размер на 20, 5 млн. лева по ОП "Регионално развитие".
По думите на заместник-министъра, ако някой реши да се записва по-късно, то той може и да е закъснял.
Това запълване се дължи на специалните цени, които са дали голяма част от хотелите като промоция за тези, които се запишат до края на март.
Според Иво Маринов българите имаме една слаба черта, а тя е че много късно се записваме за почивки и обикновено взимаме това решение в последния момент, при това и не използваме туроператори.
Очакваният ръст на туристите през тази година е около 5-6%, а около 20% е прогнозата за увеличаване на броя на руските туристи, посочи Иво Маринов. Според него има всички предпоставки за този голям ръст.
Той даде няколко примера, сред които решението на Министерския съвет от 14 февруари 2012 г, с което ще бъдат признавани шенгенските визи за граждани на трети страни, които влизат в България, както и разрешението, дадено от Руската авиационна служба от 1 юни до 1 септември всички чартърни компании да летят към България.
Руските туристи се нареждат на четвърто място по брой на почиващи в България. За миналата година почиващите руснаци у нас са били 455 хил. На първо място по брой на туристи в страната е Румъния, следвана от Гърция и Германия. Германия изпреварва значително по брой руските туристи - за изминалата година у нас са почивали над 700 хил. германски граждани.
Ако сезонът бъде успешен, може да достигнем 3 млрд. лева приходи от туризъм в платежния баланс на страната, прогнозира Иво Маринов. За миналата година приходите от туризъм са били малко над 2,6 млрд. лева.
Днес в Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ) бяха подписани 5 нови договора на стойност 20,5 милиона лева по ОП "Регионално развитие". В тях се предвижда да бъдат отпуснати над 2 милиона лева за маркетингови проучвания, анализи и оценки на ефективността на националния маркетинг, изготвяне и актуализиране на стратегии.
Над 3 милиона лева ще бъдат отделени за насърчаване на вътрешния туризъм в страната, а над 6 милиона са предвидени за провеждане на целогодишна рекламна кампания за България по водещи паневропейски телевизионни канали, сред които Euronews, Discovery и други.
Над 7 милиона лева ще отидат за интегрирани комуникационни кампании за България на целевите пазари, сред които са Русия, Германия, Румъния, Полша, Швеция и Украйна. За участие в специализирани борси, изложения, организиране на опознавателни турове за туроператори и туристически агенции за отделени над 1,5 милиона лева.
Най-важните проекта са комуникационната кампания за насърчаване на вътрешния туризъм в България, заяви от своя страна министърът на икономиката, енергетиката и туризма Делян Добрев, който също присъства на церемонията. Според него в този проект има голям потенциал, защото българите все още пътуват малко и предимно почиват по летните и зимни курорти.
Целта на икономическото министерство е да удължи сезоните като включи пролетта и есента като туристически продукти през годината, а този проект дава именно тази възможност, смята министър Добрев.
Другият важен проект е целогодишната рекламна кампания за България по водещи панеевропейски телевизионни канали, както и интегрираните комуникационни кампании на целевите пазари.