Общи рекламни кампании за представяне на България на германския пазар обсъдиха българският зам.-министър на туризма Иво Маринов с представители на FTI Group, REWE Group и Bravo Tours по време на туристическото изложение ITB, съобщават от Министерството на икономиката, енергетиката и туризма (МИЕТ).
Сред планираните рекламни активности са излъчване на клипове по време на самолетни полети, по телевизии, радио и онлайн, както и организиране на журналистически посещения в България. По Eurosport ще се излъчи репортаж за участието на България в ITB. Част от планираните активности са насочени към туристическите агенти, тъй като около 85% от записванията на германския пазар се правят именно от тях.
По мнението на бизнеса едно от основните конкурентни предимства на страната ни на туристическия пазар е предлагането на качествен продукт на достъпна цена.
Освен традиционно познатия на германския пазар морски туризъм у нас, не бива да забравяме и уюта на малките градчета по черноморското крайбрежие и във вътрешността на страната, богатството на културни паметници, възможностите на зимните ни курорти, каза Иво Маринов. По неговите думи новата рекламна кампания за пазар Германия ще залага на съчетаването на традицията, в лицето на морските почивки, с по-малко познатите специализирани видове туризъм.
Интерес за германските туристи могат да са 40-те хил. паметници на културата в България, седемте обекта, включени в ЮНЕСКО, скалните градове от древността, римските крепости и театри и стотиците храмове. Съхранените традиции и занаяти в градчета като Трявна, Елена, Златоград също обещават неповторими преживявания за туристите. За първи път през тази година Фестивалът на розата в Казанлък ще се превърне в мултикултурен фестивал, който в продължение на повече от месец ще покаже на своите гости спектакли, традиции, занаяти, фолклор и други.
Очакванията и на самия Маринов са за 5% увеличение на германските туристи у нас през тази година. Близо 6,4 млн. чужди туристи са посетили страната ни през миналата година, като 700 хил. от тях са от Германия. Приходите в отрасъла са в размер на 2,8 млрд. евро, което е ръст с 3,8% спрямо 2010 година.