Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., пътуват средно 6 пъти годишно

Останалите 3 млн. не могат да си позволят да напуснат дома си, заяви Румен Драганов

по статията работи: iNews | 30.09.2023 | 18:02
Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., пътуват средно 6 пъти годишно
pixabay

Активно пътуващите българи са около 4.1 млн., като средно те почиват по 6 пъти в годината. Останалите 3 млн. по една или друга причина не могат да си позволят да напуснат дома си. Това каза пред "Телеграф" Румен Драганов от Института за анализи и оценки в туризма.

Той сравни, че годишно нашенци правят по 24 млн. пътувания в страната, докато в Гърция излизат едва 1 млн. "При тези цифри не може да се каже, че българите масово ходят в съседката ни. Ако вземем месец юли, тогава 120 хил българи са отишли в Гърция, докато на Слънчев бряг в един ден са били заети 450 хил. легла", даде пример Драганов. Той коментира, че през тази година около 70% от хотелите в България са достигнали 2019 г., а другите 40% трябва да поработят през зимата, за да могат да достигнат през 2024 г. параметрите преди ковид кризата.

По отношение на зимния сезон директорът на института очаква той да е силен, тъй като пътуванията се увеличават както у нас, така и в целия свят, главно в Европа.

Скъпо

Директорът е категоричен също така, че общоприетото схващане, че в България е по-скъпо, отколкото в Гърция не е вярно. Той се позова на проучване на "Постофис" -английския барометър за цените, който показва, че Гърция е два пъти по-скъпа от България. "Толкова евтино колкото у нас не може да изкарате в Гърция. Тук може да купите баничка за 1 лев и може да ядете скара с бира за 11 лева, докато в Гърция това е невъзможно", убеден е експертът.

Данък

ДДС-то от 9% остава за хотелите и се надявам да се запази както за ресторантите, които са към хотелите, така и за заведенията за обществено хранене, коментира Драганов. Той подчерта, че 2024 вече е договорена на всички пазари и тези хотели и ресторанти, които предоставят настаняване и хранене, са изчислили своите оферти на базата на 9%. "Философията на туризма е, че ниските цени водят туристите в България. Всяко увеличение прави туристическият продукт неконкурентоспособен", заяви той. Експертът добави, че по време на ковида туризмът е обяснил на българските правителства, че браншът има нужда от хоризонт, тъй като работят напред. "Продажбите за 2024 г. вече са извършени. Имаме хора, които са се записали за следващата година и сега няма как да им кажем, че увеличаваме цената", заяви Драганов.

 


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

ТВ програма

Кино

  • Сега Имало едно време анимационен филм/п/
  • 07:15 Телепазарен прозорец
  • 07:30 Домът на вярата Храм "Възнесение...
  • 08:00 Денят започва с Георги Любенов
  • 11:00 Отблизо
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:30 Арена спорт
  • 13:15 Зала на славата: Весела Лечева
  • Сега "Норвегия - между фиордите и...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • 11:00 "Богатствата на България" -...
  • 11:30 "Светът на здравето" - здравно...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Приключението любов" - комедия...
  • 14:50 "Бригада Нов Дом" - социален проект...
  • 16:00 "Мениджър на годината" -...
  • Сега "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "Книга за Коледа" - с уч. на Гриър...
  • 14:15 "Сбъднато желание" (премиера) - с...
  • 16:00 "Да хванеш гората" - документална...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.