Плажовете "Иракли”, "Карадере” и "Корал” са успели да разнообразят масовия летен туристически продукт. Други като тях обаче едва ли ще има. Това става ясно от писмени отговори на депутатски въпроси на министъра на туризма Николина Ангелкова, предаде БГНЕС.
"Обявяването на плажовете "Иракли”, "Карадаре” и "Корал” като морски плажове "за природосъобразен туризъм” е довело до диверсификация на масовия летен туристически продукт", отбелязва тя. И изтъква, че измененията в Закона за туризма от началото на 2016 г. са допринесли за реализация на специализиран и същевременно популярен начин на практикуване на почивка.
Министърът обяснява, че специална работна група трябва да изготви регламент за къмпингуването и да изготви дефиниция на понятието "къмпингуване”.
В друг писмен отговор на Ангелкова пък се казва, че "това, дали други плажове по подобие на "Иракли”, "Карадаре” и "Корал”, ще бъдат обявени за практикуване на природосъобразен туризъм и няма да се предоставят на концесия, както и на тях да се поставят преместваеми обекти, е въпрос на задълбочена експертна преценка.
Тя обаче акцентира на факта, че "за почистването и извозването на отпадъците от природосъобразните плажове, както и за осигуряването на спасители за тях, се изразходват финансови средства от събраните такси от концесии на други плажове", отдадени на концесия и под наем.
Така от отговора на ресорния министър може да се заключи, че други плажове от типа на трите за "природосъобразен туризъм” няма да има.
Пак в отговор на депутатски въпрос Ангелкова съобщава, че България разчита на своята популяризация чрез първия Международен конгрес на Световните цивилизации и Модерния туризъм, който ще се проведе в периода 29 ноември – 02 декември 2016 г. в София. Форумът, който се организира от Министерство на туризма и Световната организация по туризъм на ООН, трябва да събере министри или високопоставени представители на 157 държави.
"Събитие от подобен мащаб е доказателство за международното признание към страната на картата на световните туристически дестинации и изключителен шанс за промотиране не просто на бранд "България”, но и на всеки един специализиран туристически продукт”, изтъква още Ангелкова.