В периода март – октомври рекламните клипове на България по четирите паневропейски телевизии (Eurosport, Discovery Channel, Euronews, National Geographic Channel), са били излъчени 2074 пъти, като са достигнали близо 442 млн. гледания. Това показа отчета на екипа за изпълнение на проекта, финансиран по Оперативна програма "Регионално развитие" 2007 – 2013 г., представен днес от Министеството на туризма.
Според анализите и проучванията европейските държави са сред основните целеви и генериращи пазари за българския туризъм.
Кампанията се проведе на 3 вълни с продължителност по около 8 седмици всяка със средно по три излъчвания дневно, уточняват от ведомството на Николина Ангелкова. Клиповете, които се излъчваха в телевизионната мрежа на четирите телевизии, са с продължителност 30 секунди и са в два варианта – един имиджов спот и един с акцент върху културно-историческия туризъм. Те са на немски, френски, английски, руски, испански и български език. Клиповете са излъчвани в праймтайма на телевизиите, вечер и в сутрешните емисии.
От ведомството припомнят и че през април тази година, благодарение на рекламната кампания, България беше избрана и за най-желаната дестинации за туризъм в Европа за зрителите на Discovery Channel.
В рамките на сключените договори бе постигнато, освен излъчването на рекламните клипове, като бонус страната да бъде посетена от снимачни екипи на телевизионните канали за заснемане, производство и излъчване на репортажи, които са неразделна част от целогодишната кампания.
Така екип на Euronews е посетил страната и е заснел предаване LeMag за арт фестивала в Созопол – Аполония. Екипът на Eurosport е заснел пет репортажа (Sport Trips) за възможностите за практикуване на различни спортове у нас, а National Geographic са направили клип с тематична насоченост към природните забележителности. Договорено е било на официалните портали на телевизионните канали да бъдат поместени и имиджови банери.
Излъчванията на имиджовите клипове на България се финансират по проект "Провеждане на целогодишна рекламна кампания на България по водещи паневропейски телевизионни канали". Oбщата стойност на проекта е около 3 млн. евро и се финансира по ОП "Регионално развитие".
Четирите паневропейски медии на практика обхващат почти цялата територия на Европа, също държави от Близкия Изток, Африка и Азия. Покритието на Eurosport е 243 млн. зрители, в 99 страни. Euronews се излъчва в 156 страни и достига до 419 млн. домакинства чрез кабелни и цифрови платформи. Discovery Channel обхваща до 97 милиона домакинства само в Европа, Средния изток и Азия. National Geographic Channel има аудитория от 458 млн. домакинства в 173 страни в света.
Участие в събитието днес взеха и представители на четирите телевизии, които са работили пряко по кампанията – Лоранс Пейвли от Discovery Channel, Оурели Кюнс от Euronews, Елоди Сани от Eurosport и Мат Морган от National Geographic.