България - слънчева страна, която ще оставя спомени

Бранд “България” ще позиционира страната ни на международния туристически пазар, заяви заместник-министър Иво Маринов

по статията работи: Елена Кирилова | 20.11.2012 | 14:12

България ще се представя пред света като слънчева страна с богата история. Това стана ясно по време на представянето на резултатите от първата фаза на проекта "Разработване на бранд "България” на МИЕТ.

За първи път България работи за ясното си позициониране на международния туристически пазар, заяви заместник-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Иво Маринов.

Целта на създаването на бранд "България” е страната ни да бъде асоциирана с определени ценности и положителни емоции, които да спомогнат за налагането й като привлекателна туристическа дестинация. За целта ще бъде разработена специална стратегия за развитието на национални продуктови и регионални подбрандове на страната.

Бранд "България” ще се превърне в "запазена марка”, която има свое лого, слоган и набор от символи, представящи страната ни в определена светлина.

По думите на Маринов живеем в икономика на изживяванията, където конкуренцията се базира на добавената емоционална стойност от туризма. Ето защо България трябва да се съсредоточи върху качеството на спомените на туристите, които идват у нас и да създаден силна емоционална връзка с тях.

Основният ефект от създаването на бранда ще е създаването на конкурентоспособна идентичност на страната и повишаването на икономическата ефективност на туризма. Освен това ще имаме шанса да спечелим повече лоялни туристи, които да възприемат България като целогодишна туристическа дестинация, заяви Маринов.

Според Росица Охридска експерт по туризъм и бранд стратегия в Обединение бранд "България”, брандът е базиран на чувството, на цялостното емоционално и ирационално възприемане на главните активи на дадена дестинация. Всъщност посланици на бранда са не просто всички, които работят в туристическата индустрия, но и потребителите му.

Направените до момента анализи върху проучвания от 2009 и 2010 г. обаче показват, че страната ни не превъзхожда с нищо преките си конкуренти. Това не бива да ни отказва да работим в посока развитие на бранда, твърдят експертите. На база на анализите те са оформили четири основни рационални линии, на които ще се базира бъдещият бранд.

На първо място България ще се позиционира като държава, която предлага добри условия за настаняване. Към момента оценката на чуждестранните туристи у нас обаче не е достатъчно висока по този показател, ето защо ще трябва да се работи в посока подобряването му.

Втората линия на бранд "България” ще акцентира върху богатата и многопластова история на страната. На трето място остава природата ни и посланието за спокойствие и чистота. Не на последно място ще се позиционираме като страна със слънчев климат, благоприятен за туризъм.

Чуждестранните туристи ще привлечем с идеята, че България е непознато място, което трябва да бъде изследвано и открито. Самото откритие пък трябва да бъде споделено, така че да се постигне възможно най-добрата комуникация на бранда.

Като основни конкуренти на страната ни се очертават Гърция, Чехия, Турция и Австрия, но не бива да пренебрегваме страни като Испания, Франция, Италия, Словения и Хърватска, поясни Юлиан Добрев от Обединение бранд "България”.

По думите му чрез бранда ще се целим предимно към привличането на туристи от т.нар. "златни пазари” за нас - Германия, Русия, Румъния и Великобритания. С висок приоритет са Гърция, Чехия, Украйна и Холандия.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


28 Wild Rose 20.11.2012 | 15:56
Чудесно представяне на страната ни, дано да има реални резултати от вече изградената цялостна концепция по отношение на реклама и прочие.
27 Красимира Тачева 20.11.2012 | 15:45
Бранд “България” ще позиционира страната ни на международния туристически пазар, заяви заместник-министър Иво Маринов. време беше, като се има предвид колко е силна конкуренцията на този пазар, няма да е никак лошо да се рекламираме добре!
26 b g 20.11.2012 | 15:36
Как да правим пари през интернет? Разбери тук --> http://shopeee.com/s/0v
25 lou reed 20.11.2012 | 15:24
Втората линия на бранд "България” ще акцентира върху богатата и многопластова история на страната. На трето място остава природата ни и посланието за спокойствие и чистота. Не на последно място ще се позиционираме като страна със слънчев климат, благоприятен за туризъм. Много добре! Можем да печелим много от туризъм!
24 qnko qnev 20.11.2012 | 15:18
България ще се представя пред света като слънчева страна с богата история. Страната ни е много хубава и чужденците проявяват интерес към нея като туристическа дестинация.
23 BornToBe Wild 20.11.2012 | 15:16
Брех, как го реши това? Не знам. Аз пък познавам чужденци, които вече трети път се връщат у нас, защото имат много ярък спомен за престоя си тук от 1-вия път
22 Kremena kremi 20.11.2012 | 15:14
Особено забързаните американци! Не виждам защо не се целим и на онзи пазара там.
21 Практична домакиня 20.11.2012 | 15:13
О не никак не си позволяват! Само дето не е и толкова публично!Ти добре ли си?
20 BornToBe Wild 20.11.2012 | 15:13
:) Супер коментар! Браво, и аз много си обичам родината !
19 Kremena kremi 20.11.2012 | 15:13
Накрая ще станем, като Венеция - изкоренено местно население и само туристи с ограничен достъп.
18 Практична домакиня 20.11.2012 | 15:12
"По думите му чрез бранда ще се целим предимно към привличането на туристи от т.нар. "златни пазари” за нас - Германия, Русия, Румъния и Великобритания. С висок приоритет са Гърция, Чехия, Украйна и Холандия." Много добре, те англичаните вече сме ги спечелили може да се каже, въпроса е да се слезне малко по на юг от тях. Французите никак не са туристи май, те са си самовлюбен народ.
17 BornToBe Wild 20.11.2012 | 15:11
Така е, а тя си е такава нали? Красива и слъчнева, с много черен народ:)
16 Kremena kremi 20.11.2012 | 15:11
"Бранд "България” ще се превърне в "запазена марка”, която има свое лого, слоган и набор от символи, представящи страната ни в определена светлина." - България определено може да се превърне в един добре познат и известен туристически бранд, особено за хора, които са идвали у нас вече, един път и са запазили мил преживяването си.
15 Старата Госпожа 20.11.2012 | 14:55
Можем да си пооправим малко инфраструктурата и да стегнем нещата до толкова, че да можем спокойно да увличим туристите с едно 20-25 процента, което ще е много добре за икономиката на държавата.
14 Veronika Hristova 20.11.2012 | 14:48
Райско кътче е нашата родина , но много малко хора го оценяват. Българите са едни от най - усмихнатите хора и най - позитивните . Аз обичам България !!!
13 Milica Georg 20.11.2012 | 14:46
Чудесно! Крайно време бе да се работи по този въпрос организирано и целенасочено, да създаваме определен имидж на страната си и прочие.
12 известна личност 20.11.2012 | 14:45
Има доста интересни неща наистина. Обаче мен лично ме притеснява политиката която води тази страна. Изобщо не ми харесва напоследък.
11 Средновековен Рицар 20.11.2012 | 14:43
За съжаление туристите свързват България като дестинация с много евтин алкохол, проститутки и всякакви други оргии, които не си позволяват в тяхната страна.
10 черното влечуго 20.11.2012 | 14:42
Снимката олицетворява истинската красота на България, за която много малко хора знаят, защото си живеят в градовете и не са виждали подобна гледка от години.
9 Иван Ангелов 20.11.2012 | 14:41
Живеем в страхотна страна, в която има абсолютно всичко. Море, планини, огромни гори и какво ли още не? Не можем да се оплачем от нищо според мен.
8 Средновековен Рицар 20.11.2012 | 14:40
Няма да забравя едно изказване на човек, който беше казал, че ако българите не бяха толкова глупави, а гърците толкова мързеливи, то на Балканите щеше да има още две Швейцарии!
7 черното влечуго 20.11.2012 | 14:40
Страната ни е едно страхотно място за живеене, където обаче хората са научени да бъдат озлобени от живота който живеят.
6 чичо съби 20.11.2012 | 14:36
Не ги знам какво точно са успели да подготвят зад това "Бранд". Надявам се само да е повече от успешна реклама на нашата страна и да няма проблеми за в бъдеще.
5 Janeta Ivanova 20.11.2012 | 14:23
България е прекрасна страна и любима туристическа дестинация за хора от цял свят. Добра инициатива е да се развие туризма у нас и все повече чужденци да посещават страната ни, защото тук определено има какво да бъде видяно и запомнено.
4 Милена Симова 20.11.2012 | 14:16
Мисля, че е много добра идея, да се започне с определението слънчева. Слънчевите неща обикновено привличат вниманието. А конкуренти винаги ще имаме, това трябва да ни мотивира повече.
3 Ариана Оптимистикова 20.11.2012 | 14:14
и снимката е яка:)))
2 Лолита Набокова 20.11.2012 | 14:13
България преви много силно впечатление на чужденците и наистина остава дълго време в спомените им .
1 Ариана Оптимистикова 20.11.2012 | 14:13
България - слънчева страна, която оставя спомени - наистина е така, но пияниците само се напиват тука заради евтиния алкохол - евтин за тях - и не помнят нищо:(((

ТВ програма

Кино

  • Сега 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:20 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:15 Господин Тау тв филм /18 епизод/п/
  • 03:45 Натисни F1 образователна поредица...
  • 04:15 Олтарите на България
  • 04:25 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 05:10 Още от деня коментарно предаване /п/
  • 05:40 Телепазарен прозорец
  • Сега "Пожари" - сериал, еп.5
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Марлон" - сериал /п./
  • 05:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 06:00 "Тази сутрин" - информационно...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • Сега "Престъпни намерения" - сериал,...
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
  • 05:20 "Пресечна точка" - публицистично...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.