Европейската комисия актуализира правилата, при които гражданите на ЕС организират почивката си. Това стана ясно от интервю на зам.-председателя на ЕК и комисар по въпросите на правосъдието Вивиан Рединг пред в.”Стандарт”.
Промените включват повече предимства за туристите и по-голяма защита при непредвидени ситуации.
Според актуализациите комисията предлага цените да не се повишават с повече от 10% и операторите да бъдат задължени да предоставят на потребителите всички възможни намаления.
Също така при възникнали трудности с туристическа услуга – хотел или полет, летовниците ще могат да изпращат жалбите или исканията си директно на търговеца на дребно, от когото са купили почивката си.
Сред най-важните промени са по-големи права, ако нещо непланирано се случи преди отпътуването. Туристите ще могат да прекратят договора преди отпътуването, като платят на организатора подходяща компенсация.
Анулирането на договора ще е безплатно, ако преди отпътуването се случи природно бедствие, безредици или други подобни сериозни ситуации в избраната от тях дестинация.
"Ако, например, качеството на хотела не отговаря на обещаното, те винаги имат право да се обърнат към някого - туроператора или търговеца на дребно (в зависимост от страната членка), за да поискат компенсация", уточнява Рединг.
Реформите се налагат заради променящият се пазар и за да може всички потребители, които купуват комбинирани туристически продукти, да получават подходяща защита.
Според старите правила днес само 23% от тях са безспорно защитени.