Евтина дестинация – бяхме. Бъдещият фокус е качеството

Мнението на хората е най-ефективният маркетинг, смята експерт

по статията работи: Ралица Стоянова | 02.03.2011 | 07:14

В момента България има имидж на евтина туристическа дестинация, поне в очите на чуждестранните туристи.

"Цената на туристическата услуга е мотивиращ инструмент за потребителите. В този смисъл не е лошо да сме евтина дестинация", смята управителят на "Травъл партнър България" Богдан Христов, който взе участие в проведена във вторник конференция "Брандинг България".

"Страната ни е в силна зависимост от големите туроператори, тя е комерсиална дестинация. Ценовото сравнение с дестинации, които продават подобен продукт, е неизбежно и заради това е добре да сме евтини", допълни той.

От друга страна обаче, по думите му времето на цената като конкурентно средство изтича. Върви се към повишаване на качеството на продукта, което немимуемо ще доведе до увеличение на цената.

Според Христов туристическият ни имидж зависи от три фактора – национална стратегия, степен на задоволеност на потребителите и медийно отразяване. В тази връзка експертът изрази мнение, че медиите работят срещу добрия имидж на България. Като пример той даде широкоразпространения в последните години у нас младежки туризъм, който медиите наричат алкохолен туризъм.

Проблемите на туризма (инфраструктура, къси сезони, недобра реклама, демотивиран персонал) трябва да се разискват и решават между бизнеса и медиите, смята Богдан Христов.

Той изтъкна и изключително важната роля на социалните мрежи, тъй като те по възможно най-бързия и достоверен начин потвърждават качеството на предоставяните туристически услуги. В този смисъл мрежите предоставят безпощадно ясна картина какъв е българският туризъм.

И докато чужденците посещават страната ни заради изгодните цени, а родният туристически бранш ги смята за незадоволителни, българите остават недоверчиви и недоволни. А мнението на хората е най-ефективният, при това безплатен, маркетинг, смята експертът по въпросите за националната идентичност и репутация Саймън Анхолт.

Именно заради това трябва да се създадат системи за обсъждания между държавата, бизнеса и гражданите и да се направи анализ на българската идентичност. Идеята е гражданите да вярват в туристическите предимства на страната ни и да я представят с ентусиазъм в най-добрата ѝ светлина пред чужденците.

Българите страдат от синдрома на Граучо Маркс (американски комик), който казва: "Никога няма да стана член на клуб, който би ме приел". За да се подобри имиджът на страната ни, българите трябва да се отърват от ниското самочувствие, смята Анхолт.

България не може да бъде евтина дестинация, защото е в клуба на богатите, заяви експертът. Също така според него, страна, която произвежда вино и се стреми да развива винен туризъм, няма как да е евтина.

Изграждането на имиджа на една държава е щафета, заяви експертът. Той ни посъветва да избягваме синдрома на банкета – да предоставяме твърде много ястия на света, който не е гладен. Трябва да го накараме да огладнее.

В заключение Анхолд ни препоръча да създадем системи, структури и стратегии, чрез които да има постоянен поток от драматични доказателства, че България заслужава репутацията, която иска да има.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 Илиян Илиев 20.04.2011 | 13:43
Факт е че сме евтина дестинация,и такава трябва да си останем.Но според мене трябва имаме курорти,които да бъдат с по-високо качество и по-добро обслужване за по-платежоспособни клиенти.

ТВ програма

Кино

  • Сега Малки истории
  • 16:00 Възкресение документален филм...
  • 16:30 Книга на книгите анимационен филм
  • 17:00 Това го знам детско куиз шоу
  • 18:00 Имате среща с ... Диана Любенова...
  • 18:45 Спорт ТОТО
  • 19:00 С БНТ завинаги
  • 20:00 По света и у нас
  • Сега "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 16:00 "bTV разказва" - документална...
  • 16:30 "120 минути" - публицистично...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 19:40 "Защо, господин министър?" -...
  • 20:00 Премиера: "Съни Бийч" - сериал,...
  • 21:00 "Обир със стил" - комедия,...
  • 23:00 "Мария Магдалена" - драма,...
  • Сега "Великден под прикритие" - с уч. на...
  • 16:30 "На фокус с Лора Крумова" -...
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 19:40 На фокус след новините
  • 20:00 "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Медальонът" - с уч. на Джеки Чан,...
  • 23:50 "Завръщането на Розовата пантера" -...
  • 01:50 "Великден под прикритие" - с уч. на...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.