По данни на eCommerceAcademy едва 10% от онлайн продажбите в България са на туристически услуги. От организацията коментират, че това е твърде малко на фона на други статистики, според които България е в челната тройка по бързина на Интернет, а потреблението на продукти онлайн се е удвоило спрямо миналата година.
Основната дейност на eCommerceAcademy е организиране на семинари в областта на туризма. По време на тях обикновено се представят новите технологии, които могат да помогнат за развитието на бранша.
В момент на криза финансовите средства не достигат и затова е необходимо максимално оптимизиране на търговската политика. Тази максима важи за всички икономически сектори, не само за туризма, разбира се.
Един от начините за подпомагане на продажбите е Интернет и по тази причина е необходим по-задълбочен поглед към мрежата, онлайн маркетинга и социалните мрежи, разказват специалистите.
Това може да стане не само чрез активно присъствие в социалните мрежи, например. Потребителите трябва да имат възможност и да направят онлайн резервация директно на сайта на туристическата компания и това също е метод за увеличаване на продажбите, допълват от eCommerceAcademy.