Зимният туристически сезон приключва с лек спад във финансовите резултати и привлечените туристи - от около 7%, в сравнение със зимата на 2010 - 2011 година. Това каза Румен Драганов, председател на Института за анализи и оценки в туризма, цитиран от Агенция "Фокус".
По думите му на Драганов спадът се дължи както на късно падналия сняг, така и на това, че пътищата в България бяха трудно проходими за дълго време, а много бяха затворени в продължение на близо две седмици, което изключително затрудни придвижването на територията на страната и в съседните страни като Румъния и Сърбия.
Драганов даде и конкретен пример за невъзможност да се привлекат туристи заради лошата инфраструктура - проблемът с летните гуми на гръцките автомобили, който ограничи пътуванията им към зимните курорти. Затова въпреки многото сняг и потенциално добрите възможности, нямаше по-добри резултати за туризма ни, каза експертът.
"Видяхме, че практически имаме значителен резерв по отношение на развиването на България като зимна туристическа дестинация. По време на целия зимен сезон много добре оперираха хотелите, които предлагаха балнео, спа и уелнес услуги. Те практически задържаха най-висока цена и най-висок среден приход от продаденото от нея и показаха възможностите, които имаме в този сегмент на туризма не само за туристи от България, но и за туристи от Русия, Германия и много други дестинации”, коментира Драганов.