Ключът за хотелската стая скоро може да остане в миналото

Хотелите подобряват обслужването, може би пестят разходи, но има и нещо друго...

по статията работи: Нели Минчева | 09.06.2011 | 16:07

Компаниите, които управляват хотели, се надпреварват да генерират идеи за замяна на традиционните ключове за хотелските стаи с нови, които да са по-удобни за ползване както за туристическия обект, така и за клиента.

За момента иновациите в тази сфера се прилагат главно в големи международни вериги, но ако някоя тенденция, а защо не и повече от една, се превърне в добре работещ модел, не е изключено познатите ни рецепции и стоящите зад тях отделения за поставяне на ключовете скоро да останат в миналото.

Някои хотелски групи въвеждат така наречените "постоянни" ключове, които гостите отнасят със себе си и могат повторно да използват отключващото устройство, което са пъхнали например в портфейла си, ако често посещават даден хотел или хотели на дадена верига, дава за пример "Уол стрийт джърнъл".

Това е възможно, тъй като "ключът" запомня информация за своя притежател и когато той резервира стая от веригата, в джаджата постъпват и данните за закупената туристическа услуга и се дава интерактивен достъп до съответната врата в обекта.

Други компании напълно се отказват от физическия ключ под каквато и да е форма и дават възможност на посетителите да отключват стаите си само чрез приближаване на мобилния телефон до ключалката.

Най-важното предимство на новите интерактивни ключове е, че ще спестяват (в някои хотели вече го правят) чакането пред рецепцията, което в обекти в натоварени дестинации като Лас Вегас може да се окаже доста продължително и отегчително занимание. Дори и хотелът да не посреща наведнъж прекалено много гости, на всички ни е известно, че понякога бавното обслужване при пристигане в даден туристически обект може да постави неприятно начало на почивката или командировката ни.

"Помислете за пътуващия по работа, който посещава един и същи хотел всяка седмица. Той може да се отправи директно към стаята си, да си остави багажа и направо да отиде на деловата си среща", коментира пред бизнес изданието Пийт Сиърс, старши вицепрезидент в Hyatt Hotels Corp.

Компанията е въвела тестово така нареченото "експресно посрещане" в два от хотелите си в Калифорния, където някои гости могат да използват като ключ специална карта, предоставена на лоялните клиенти. Hyatt планира да изпробва услугата в още два хотела през следващите пет месеца.

Новите начини за предоставяне на достъп до стаята може и да спестят административни разходи, но не се очаква икономиите да са в кой знае какъв размер. Според хотелиерите основното е, че ще се подобри обслужването и съответно желанието на посетителите да се върнат.

Има обаче и някои неизвестни пред бъдещето на новите "ключове". Все още например не са решени в детайли въпросите по сигурността на данните. В повечето случаи хотелите имат идея да изпращат на гостите номера на стаята им чрез текстово съобщение на мобилния телефон или чрез имейл. А оттук възникват опасения кой още може да получи достъп до тази информация.

В Hilton също мислят за новите методи на отключване и до момента са се спрели на следната експериментална система: направилият резервация получава номера на стаята си чрез SMS, както и телефонен номер, на който да позвъни, когато се озове пред вратата. Дежурен оператор се отзовава на обаждането, подава звуков сигнал, който, когато телефонът се приближи до вратата, отключва достъпа. Поради съображения за сигурност сигналът е активен за отключване на вратата само в продължение на няколко секунди, за да се избегне хипотезата някой да го запише и да го използва за неоторизиран достъп по-късно.

Предвид сложността на тази система и множеството вероятности, способни да попречат на отключването, обаче може да се окаже, че е по-добре да почакаме малко на рецепцията и да се сдобием с добрия стар ключ или с временна отключваща карта.

Все пак хотелите не се отказват. Четейки за огромните и постоянни усилия, полагани в тази насока, човек започва да се съмнява, че удобството на клиента е единствената подбуда на бизнеса. Като за потвърждение, в публикациите по темата се появява хотел, откъдето поясняват, че има и един друг, много ценен за предприемачите, момент.

Всъщност когато цялата информация за престоя се дигитализира, собствениците на хотели получават данни буквално за всяка стъпка на своите гости, както и възможността бързо и лесно да я обобщават и използват за основа при взимането на решения за бъдещото си развитие. Ако отключваме вратите с чип, в него влиза хронологията на направените влизания и излизания, посещенията на ресторанта, фитнес центъра и т.н. Знае се колко време се прекарали на едно или други място и се търсят начини това време да бъде удължено за един вид обект или намалено – за друг.

В известен смисъл това отново се прави с цел да се подобри обслужването. Стига обаче да сме съгласни да бъдем следени така изкъсо не само от все повече телекомуникационни и IT компании, а и от хотелския бизнес.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


4 Стамена Георгиева Георгиева 09.06.2011 | 18:28
Аз също си мисля Златка, че малко останаха хотелите, които да връчват ключове на гостите си, но явно грешим. Според мен обаче тук става въпрос за тези хотели с 1 или 2 звезди, които все още не са приели тази новост. Дори и да е така, скоро май няма да имат избор и ще го направят.
3 V D 09.06.2011 | 17:26
Напълно си права d.krumova _, повече от абсурдно е. Не всички владеят толкова добре английски като теб :) Все пак разбрахме за какво става въпрос, има хора които оперират хотели и те смятат скоро да заменят ключовете с някакви други устройства. Добре де ама тук отдавна го има това. На моят бал преди 5 години в хотела в Слънчев бряг бяхме с карти, а не с ключове.
2 Златка Стоева 09.06.2011 | 16:41
Има ли още хотели, които дават ключове за стаите. Аз мислех , че вече изцяло са преминали към картите. Поне в колкото хотели ми се е налагало да пребивавам съм ползвала карта за стаята. Иначе идеята за "ключ", който да запомня информация за своя притежател, ми се струва полезна.
1 d.krumova _ 09.06.2011 | 16:24
„Компаниите, които оперират хотели“:)))) Само на мен ли ми звучи абсурдно това изречение, преведено буквално от английски „companies that operate hotels“? Нещо от сорта на „фирмите, които въртят бизнес с хотели“ ми се чини някак по-добре.

ТВ програма

Кино

  • Сега Мистър и Мисис Икономика 2024...
  • 00:00 Студио Х: Субура игрален филм...
  • 02:15 Рецепта за култура токшоу с Юрий...
  • 03:10 Олтарите на България
  • 03:30 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • 04:00 Панорама с Бойко Василев /п/
  • 05:00 Иде нашенската музика /п/
  • 06:00 Светулки в морето детски тв филм...
  • Сега "Студено отмъщение" - екшън, трилър...
  • 00:40 "Смъртоносен удар" - екшън,...
  • 02:40 "Животът по действителен случай" -...
  • 04:30 "COOLt" - лайфстайл предаване с...
  • 05:25 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • 06:00 "Светът на здравето" - здравно...
  • 06:30 "Норвегия - между фиордите и...
  • 07:30 "Тази събота и неделя" - уикенд...
  • Сега "Смело сърце" - с уч. на Мел...
  • 02:40 "Сирано" - с уч. на Питър Динклидж,...
  • 05:00 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 07:30 "Събуди се" - предаване
  • 11:00 "Съдебен спор" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.