Глобалната мрежа позволява за съвсем кратко време човек да научи много за мястото, което си е избрал за почивка. Или да се ориентира, за да избере такова.
Според международни социологически проучвания осемдесет на сто от хората, на които им предстои бизнес или ваканционно пътуване, търсят туристическа информация в интернет. Очаква се в бъдеще този процент да се увеличава.
Досега желаещите да посетят България можеха да научат повече за страната ни от вече съществуващия сайт bulgariatravel.org, който се поддържа на български, немски, английски и руски език.
Съвсем скоро тази информация ще стане достъпна за още повече потребители на интернет, тъй като започва изпълнението на проект, който се нарича „Мултимедиен каталог на туристически обекти и електронен маркетинг на дестинация България”. Целта му е да се доразвие познатият вече сайт като бъде обогатен с информация на още пет езика – испански, френски, арабски, японски и иврит.
Идеята е страницата да се превърне в един електронен портал с множество препратки и линкове. Той ще съдържа много и най-различна информация за страната ни. Ще се създаде едно електронно съдържание за избраните обекти и маршрути, които ще бъдат въведени в електронния каталог. Това са около 400 текстови материала, 4 000 снимки, 50 видеоклипа, 50 аудиозаписа, 50 други мултимедийни компонента.
Ще се разработи и специална методика, по която ще се изработят критерии за включването на туристическите обекти. Това означава, че не всеки туристически обект ще попадне в този мултимедиен каталог, а ще бъде подбиран на базата на определени критерии.
Стойността на проекта е около три и половина милиона евро. Финансирането се осигурява по оперативна програма „Регионално развитие”, а крайният срок за изпълнението е декември 2011 г.
Тогава сайтът трябва да бъде напълно готов с информация за най-интересните туристически обекти в България на девет езика. В последния етап от работата по проекта ще се проведе световна рекламна кампания, която естествено отново ще бъде в интернет. Тя пък ще трябва да популяризира готовия вече интернет портал.
Според ръководителите на проекта в Министерство на икономиката и енергетиката у нас все още се наблюдава изоставане в използването на съвременните информационни технологии в туризма. Липсва единна база от данни за туристическите продукти в страната ни. Информацията е ограничена, а за някои от обектите на културно-историческото ни наследство дори изобщо липсва такава. България все още е слабо разпознаваема в чужбина и има неясен имидж като туристическа дестинация.
Според експертите от икономическото министерство информационният сайт, който трябва да бъде готов след година, ще е от полза за над един милиард потребители на интернет в целия свят и за над половин милион български домакинства.