Туристите, които са тръгнали на екскурзия с цел да обновят гардероба си или мебелировката на дома си, е най-добре да се насочат към Острова.
Според изследване, проведено от Economist Intelligence Unit, точно Лондон е най-добрата столица в Европа, където могат да се направят покупки. Това се отнася както за луксозни стоки, така и за продукти, предназначени за широка употреба.
След британската столица се нареждат Мадрид, Барселона, Париж, а Рим е на пета позиция, пише ИТАР ТАСС.
Столиците и големите градове в света са оценявани според 38 критерия. Сред тях са количеството на търговските центрове и бутиците, дали те са разположени удобно според туристическите маршрути и дали магазините са достатъчно разнообразни.
Също така като критерии в класацията са взети нивото на цените, тяхното движение при сезонни и празнични разпродажби, а също така и присъствието на световно известни брандове. Всички тези критерии са съпоставени и с числото на туристите, които посещават градовете.
Внимание при избора на фаворит е отделено и на качеството на услугите – възпитанието, но и нивото на владеене на чужди езици от страна на продавачите. Естествено сред критериите попада и качеството на прилежащата инфраструктура – удобни и гостоприемни хотели, ресторанти, транспорт, както и възможностите купувачите да си починат между единия и другия магазин, посещавайки някоя културна забележителност или мероприятие. Освен това са отчетени е особеностите на климата и как те влияят върху привлекателността в очите на туристите.
Комерсиалният туризъм става все по-популярен в света, коментират социолозите. Такова е и впечатлението на Ерик Ноял, представител на Global Blue, една от най-големите търговски компании в света, предоставяща услуги, освободени от ДДС. Според него 82% от китайските туристи всъщност тръгват с цел да направят покупки, а потокът от тази страна постоянно се увеличава.
Според тези данни нивата на популярност на един или друг град като привлекателен за традиционен туризъм и за шопинг туризъм са напълно различни неща. Така например Париж, който неизменно е на първа позиция в списъка с туристически мегаполиси, в същото време се намира едва на четвърто място в тази "търговска" класация.
Това се дължи на недостатъчното качество на парижките ресторанти – според експертите и гласувалите по критериите в Париж за цените не съответстват на предлаганото качество.