Снимките от официалните страници на хотели или почивни комплекси винаги изглеждат страхотно и показват блестящи големи басейни, заобиколени от палмови дръвчета. Често обаче от коментарите на гостите излиза, че нищо от това не е истина.
Хиляди хора се оплакват в интернет, че са се подвели по снимките. Разбира се, на всеки може да се случи - кой не би се влюбил в невероятните маркетингови снимки, които хотелите използват, за да привлекат клиенти. Кой може да устои на люлеещите се от лекия бриз палми на брега на морето?
Но трябва да се внимава. Привидно изглеждащия на картинката оазис може да се окаже истински кошмар за вас. Фотографските техники помагат много на рекламирането. Просторното може да се окаже тясно, а дълбокият и голям басейн - малък шадраван. И всичко това с помощта на съвременната фотография.
Американският сайт Oyster.com публикува снимки на реалните места и хотели. Специални пратеници пътуват и инспектират мястото, за да се избегне подлъгването на клиенти, а CNN публикува интервю с главната редакторка на сайта, както и информация за някои от техниките и триковете, с които си служат хотелиерите и рекламодателите. Ето и някои от тях:
Снимане под определен ъгъл
Това се прави, за да не видите сградата, която се издига до басейна или плажа. Някои ще се съгласят, че това не е измама, защото снимката не е обработвана с Photoshop, а е просто хитър ход. Но всъщност това е лъжа, защото в крайна сметка клиентът е останал разочарован, споделя главният редактор на Oyster.
"Новите дрехи" за фотосесията
Аксесоарите могат да направят една обикновена хотелска стая да изглежда изключително уютна и разкошна. Затова можете да видите много детайли, които няма да се материализират както на снимката, когато отидете на място.
Редакторката разказва, че е обичайно да видите на снимката лаптоп, шампанско, цветя и други, но когато пристигнете в хотела, никое от тези неща няма да се намира в стаята ви.
Увеличаване
Опасността е, че, използвайки увеличителната функция на фотоапарата, нещата изглеждат по-големи. Този трик е най-популярен при снимането на басейни. Показва се например само част от басейна, която е увеличена. По този начин не се вижда истинският размер на водното пространство.
Привлекателната жена от снимката
Най-често рекламите на хотелски комплекси показват красива жена, стояща напълно сама в басейн. Истината е, че като отидете на почивка, в басейна ще има пищящи деца или друго планувано събитие в самия басейн. Маркетинговият отдел на хотела иска да ви убеди, че единственият човек, който влиза в този басейн, е привлекателната жена от снимката. Това е любимата им тактика.
Какво да направите?
Някои от хотелите наистина използват Photoshop, като добавят романтични залези на задния фон на снимката, но според редакторката на американския сайт, този метод не е много разпространен.
Това, което можете да направите, е да походите разумно към това, което виждате. Много от сайтовете на туристически агенции, разполагат само със снимки, пратени от хотела. Проучете по-добре мястото, на което отивате. Обаждайте се в хотела, където сте направили резервация и попитайте по-конкретно какво точно означава "с гледка към плажа". Не забравяйте да си търсите правата.