Потребителите могат да бъдат заблудени за цените на полетите при онлайн резервация на самолетни билети от сайта www.terminala.com. Там липсва информация за задължителната допълнителна такса от 7 евро по издаването на самия талон.
За тази опасност сигнализира Белгия чрез европейската система за сътрудничество при защита на потребителите (CPC) от нелоялни практики и нарушения при електронната търговия на територията на Общността, съобщиха от Комисията за защита на потребителите.
Друго нарушение е, че макар на сайта цените да са обявени в евро, ако пасажерите резервират чрез американска самолетна компания и плащат с кредитна карта, им се удържа сума в долари, която включва и допълнителна такса за смяна на валута. Това обаче никъде на сайта не е обяснено и потребителите го разбират едва след извършването на транзакцията.
Според информацията в сигнала от Брюксел търговецът е с адрес в Испания.
От своя страна Комисията за защита на потребителите ще подаде сигнал към СРС системата срещу „София Интернешънъл“ за нереализирани полети по дестинацията София-Берлин, за които потребителите не са били обезщетени. Известно е, че фирмата е регистрирана в Германия и твърди, че е част от „Хамбург Интернешънъл“, но всички опити за връзка с търговеца до момента са безуспешни. В КЗП са постъпили няколко жалби на потребителите за несъстояли се полети.