Съветват хотелиери как да си докарат допълнителни приходи

Като добър пример за хотелите специалистите посочиха авиокомпаниите

по статията работи: Ралица Стоянова | 16.03.2011 | 18:29

Рецепцията на традиционния хотел, освен дейностите по посрещането и настаняването, може да извика такси на госта или да му направи резервация в ресторант. Тези услуги обаче не носят допълнителни приходи на хотела.

Той може да си докара такива като превърне рецепцията си във виртуален туроператор, посочиха експерти по време на конференцията "Тенденции, иновации и инвестиции в туристическия бизнес".

Като добър пример за хотелите специалистите дадоха авиокомпаниите. Самолетните фирми си докарват допълнителни приходи например като продават различните места в самолета на различна цена (местата до прозореца са по-скъпи). Разграничаването на цената на местата е донесла приходи в размер на 40 млн. долара на авиокомпаниите в САЩ за 2010 г.

Превозването на деца и домашни любимци също се заплаща в някои авиокомпании. Сред платените услуги попадат още гледането на филм, поръчването на специален обяд, ползването на възглавница, както и свръхбагажът.

Хотелите биха могли да се поучат от практиките на авиокомпаниите за допълнителни приходи. Те могат да предлагат на клиентите си спа и голф пакети, наемане на кола под наем, плуване с делфини, луксозни стоки (скъпи очила, ако хотелът е на морска дестинация например) и дори билети за театър.

Стаите в хотела също могат да бъдат ценово разделени според гледката, оборудването, етажа, на който се намират. Добра практика е хотелите да бъдат домакини на различни мероприятия – ревюта и конференции например, които им дават публичност.

Важна е добрата сегментация на продуктите и услугите, познаването на целевата група и предлагането на точно тези услуги, от които клиентът би се заинтересувал, твърдят специалисти. Продуктът трябва да се рекламира последователно чрез умел маркетинг и PR, без да се натрапва на клиента.

Потребителят трябва да бъде уверен, че сделката е честна и изгодна за него. И хотелите, и авиокомпаниите биха имали изгода да предлагат заедно услугите си.

Hilton и British Airways са осъзнали това и се рекламират взаимно. Техният пример могат да последват и други. Освен за туристическия бизнес, това би било много удобно и изгодно за потребителите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


1 V D 20.04.2011 | 14:51
Доста добри предложения, от които трябва да се възползват не само Hilton и British Airways. Всеки гледа да отиде на почивка там, където му се предлагат възможно най-много услуги, за които няма да се доплаща допълнително. В България предимно всички искат да печелят все повече и повече, без да дават много от себе си. Колкото повече собственици го осъзнаят и приемат това, толкова повече гости ще привличат.

ТВ програма

Кино

  • Сега Говори сега следобеден блок
  • 19:50 Разкажи ми приказка предаване за...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 На ръба игрален филм /копродукция,...
  • 22:40 По света и у нас
  • 22:55 Студио Х: Не ме е страх игрален...
  • Сега bTV Новините - централна емисия
  • 19:30 bTV Репортерите - поредица за...
  • 20:00 "Бягство към победата 2:...
  • 22:00 "Тенет" - екшън, фантастика, трилър...
  • 01:00 "Под водата" - екшън, трилър (САЩ,...
  • 03:00 "Животът по действителен случай" -...
  • 05:00 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 05:30 "Дракони: Надпревара до предела" -...
  • Сега Темата на NOVA
  • 20:00 "G.I. Joe: Змийски очи" - с уч. на...
  • 22:30 "Мисията невъзможна 2" - с уч. на...
  • 01:00 "Момиче с потенциал" - с уч. на...
  • 03:20 "Бягай!" - с уч. на Даниел Калуя,...
  • 05:20 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.