Туризмът ни – най-печеливш, а получаваме трохи от трапезата

Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев

по статията работи: Кремена Бедерева | 17.10.2013 | 16:50

България е единствената страна, която няма собствена стратегия за развитие на туризма. Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев по време на дискусия "Образът на българския туризъм по света. Туризмът като медия" в рамките на Деветата световна среща на българските медии, организирана от БТА.

По думите му досегашната стратегия за сектора е била до 2013 г. Как да знаем колко средства да поискаме за следващите години, като нямаме план, каза зам.-министърът. Според него трябва да се разбере, че парите, които се дават за реклама на туризма, не са поредното разходно перо в бюджета, а инвестиция. Не може тази индустрия да е най-печеливша и да получава трохи от трапезата, добави Ботев.

Той поиска от журналистите от българските медии в чужбина идеи как България да се рекламира в държавите по света като се използват възможностите на оперативните програми. Зам.-министърът се ангажира да организира среща с тях по този въпрос.

Бранимир Ботев открои три големи продукта, с които България разполага - море, планини и минерални извори. В страната ни има море с 209 плажа, а от планините има пет високи и 146 върха с височина над 2000 м, които са с огромен потенциал за зимен туризъм.

Той цитира световни анализатори, според които България има 36 годни за развитие ски курорта и 130 дни за зимен туризъм, също така страната ни е на 4-то място в Европа по ръст на ски туристите. Мнението на тези експерти е, че съществуващите четири курорта - Банско, Пампорово, Боровец и Витоша, се нуждаят от нови 65 лифта.

В България имаме по три лифта на курорт, а в Европа са средно от 9 до 12, посочи Ботев. Относно потенциала на минералните извори той отбеляза, че у нас има 600 минерални водоизточника, а среднодневният оток на минерална вода е 274 млн. литра.

Според него обаче още не сме се научили как да използваме този потенциал и в момента това е най-неексплоатираната част в полза на туризма и на икономиката. Почти всяко нещо в България може да бъде туризъм - вино, лов, култура, голф, еко туризъм. Въпросът е как ще го продадем така, че да предизвикваме и любов у туристите, така че да се върнат пак, каза Бранимир Ботев.

Розата също беше обсъдена като бранд, с който България може да се представя. Ние трябва да се върнем към символа на розата, в който са инвестирани над 1 млрд. евро, посочи директорът на Института за анализи и оценки в туризма Румен Драганов.

Като град-кандидат за европейска столица на културата през 2019 г. Велико Търново разполага с богата история, започнала преди 7000 години. Паметниците в него са съхранени и запазени във времето, като междувременно се строи нова инфраструктура, заяви кметът на града Даниел Панов.

Заместник-кметът на Казанлък Петър Косев представи града като столица на розопроизводството в България, тъй като разполага с над 5 хиляди дка насаждения с рози. По думите му той не е само долина на розата, но и на траките - има 15 тракийски гробници от края на V-ти век преди Хр.

В момента като проблем пред общината стои изграждането на нов музей на розата. Сега той се намира в помещения, които не могат да я представят достатъчно добре. Имаме проект, но търсим средства, добави Косев. Наред с потенциала на българския туризъм, беше обсъдено и популяризирането му.

Малина Стратиева от бизнес асоциация "Слънчев бряг" посочи, че въпросът с рекламата на курорта е оставен изцяло в ръцете на туроператорите. В тази връзка българските журналисти в чужбина дадоха пример с Кипър, където рекламата на страна е насочена към кипърската диаспора по света.

Според тях този потенциал в България се подценява. Росен Йорданов представи приложението "Най-доброто от България", което съдържа снимки и информация за страната ни.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


17 Suzi Quatro 18.10.2013 | 11:30
Ама точно това ти се казва бре, че не сме имали досега НИКАКВА стратегия?! Не четеш ли?!!
16 Kremena kremi 18.10.2013 | 11:30
Не е само до рекламата, трябва да имаме и добри бази!
15 Lady Blossom 18.10.2013 | 11:29
"Той цитира световни анализатори, според които България има 36 годни за развитие ски курорта и 130 дни за зимен туризъм, също така страната ни е на 4-то място в Европа по ръст на ски туристите. Мнението на тези експерти е, че съществуващите четири курорта - Банско, Пампорово, Боровец и Витоша, се нуждаят от нови 65 лифта." - Изключително важно е да объренм внимание на това, защото даваме сериозни заявки да станем един от основните ски курорти. Но определено това НЯМА как да стане без развитие на инфраструктурата.
14 Suzi Quatro 18.10.2013 | 11:28
"Като град-кандидат за европейска столица на културата през 2019 г. Велико Търново разполага с богата история, започнала преди 7000 години. Паметниците в него са съхранени и запазени във времето, като междувременно се строи нова инфраструктура, заяви кметът на града Даниел Панов." - Велико Търново е ПРИМЕР за това, как трябва да се развива културния туризъм у нас. Доказателство е, че е пълно с туристи през всички сезони, а не само през летния или зимния. Много за това развитие допринесе и кмета!
13 Kremena kremi 18.10.2013 | 11:26
"Според него трябва да се разбере, че парите, които се дават за реклама на туризма, не са поредното разходно перо в бюджета, а инвестиция. Не може тази индустрия да е най-печеливша и да получава трохи от трапезата, добави Ботев." - Абсолютен факт. И аз не знам как досега все нещо не ни се получава с този туризъм, а гледам потока от туристи се увеличава
12 Lady Blossom 18.10.2013 | 11:26
"България е единствената страна, която няма собствена стратегия за развитие на туризма. " - Дам, добро утро как спахте!! Най-накрая някой да го изкаже това гласно!
11 Наталия Радева 18.10.2013 | 10:13
С красивата ни природа и обичай и традиции можем много пари да изкарваме и туризмът ни да бъде един от най=печелившите. Но много хора не знаят и нямат средства, за да го развият.
10 Evgenia Nikolova 17.10.2013 | 19:26
Малина Стратиева от бизнес асоциация "Слънчев бряг" посочи, че въпросът с рекламата на курорта е оставен изцяло в ръцете на туроператорите. Трябва да се направи много, за да се подобри имиджа на курорта.
9 viktor viktorov 17.10.2013 | 18:50
Това наистина е тревожно, все така се получават нещата у нас.
8 Красимира Тачева 17.10.2013 | 18:24
Това е наистина много тъжно. Трябва да се направи всичко възможно, за да увеличим БВП на страната си чрез туризъм!
7 Диана Бойкова 17.10.2013 | 18:13
Уф,направео вече ми писва,до сега като сме имали стратегия колко прокопса туризма?Пияни англичани по морето и толкоз.
6 lou reed 17.10.2013 | 18:10
Това заяви зам.-министърът на икономиката и енергетиката Бранимир Ботев Това наистина е много интересно, но трябва да се борят да получим, онова, което заслужаваме.
5 ваня иванова 17.10.2013 | 18:06
Като няма план, да се направи. Ние разчитаме много на туризма.
4 Драго Попов 17.10.2013 | 17:44
Да се бяхте борили за повече. Кой е виновен за това?!
3 Tereza Savova 17.10.2013 | 17:18
Аз съм за топва да се инвестират повечко пари в рекламна дейност в световен мащаб
2 Орнела Мути 17.10.2013 | 16:59
За съжаление е така .
1 Rosi Marinova 17.10.2013 | 16:59
Много назад сме във всяко отношение.

ТВ програма

Кино

  • Сега Избори за Народно събрание 2024:...
  • 22:00 Любов в окови 4 тв филм /9 епизод/
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Церемония по връчване на Наградата...
  • 01:15 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:50 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 03:45 Домът на вярата Храм "Св. Св. Петър...
  • 04:15 По света и у нас /п от 20:00 часа/
  • Сега "Ергенът" - романтично риалити, с.3...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Под прикритие" - сериал, с.2, еп.8
  • 00:40 "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 22:00 "Есента на демона" (премиера) -...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Роко Скиавоне" - сериал, сезон 1
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.