Туристическото ни лого - нищо общо с българските символи

Новото ни лого предизвика редица спорове напоследък. Оказа се, че то е почти идентично с логото на Киргизстан

по статията работи: Елена Кирилова | 15.02.2013 | 12:48

Следващата седмица ще има среща между изпълнителите на проекта бранд "България" и всички, които имат претенция относно естетическата стойност на новото туристическо лого.

Това каза зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Ива Маринов, в рамките на пресконференция за туристическото ни лого на юбилейното 30-то издание на международната туристическа борса "Ваканция и СПА" в "Интер Експо център - София".

Новото ни лого, чиято цел е да покаже, че страната ни може да посрещне любителите на различни видове туризъм, предизвика редица спорове напоследък. Оказа се, че то е почти идентично с логото на Киргизстан.

След което министър Делян Добрев обяви, че логото ще бъде преработено, докато се хареса на всички.

Смяната на досегашното туристическо лого се наложи, тъй като то не отговаря на създадената стратегия и не изобразява елементите, които отличават страната ни. Предишното логото с розата е създаденото като отделен продукт, но към него не е била прикрепена цялостна стратегия, каза Анелия Генова, директор "Маркетинг, реклама и информация в туризма” в МИЕТ.

По думите на зам.-министър Иво Маринов пък през последните дни логото е натоварено предимно с негативни мнения, но трябва да се обърне внимание, че бранд стратегията има както естетически страни, така и маркетингови.

На срещата другата седмица ще присъстват както маркетингови специалисти и представители на МИЕТ, така и представители на Съюза на българските художници, и на Съюза на графичните дизайнери. Всички те ще търсят начин да доработят туристическото лого, встъпвайки върху вече направените проучвания по темата.

Според Маринов визуалната концепцията не е толкова важна, защото може да се промени - по-важно в случая е самата стратегия. "Далеч съм от мисълта, че каквато и да е промяна да се направи, ще се хареса на целокупния български народ", смята зам.-министърът.

Маринов подчерта, че също не харесва част от елементите в новото лого, но проблемът на България се крие в това, че има много неща, които да покаже на туристите, а изобразяването им в един знак е изключително трудно.

От своя страна Анелия Генова увери туроператорите, че ще могат да използват новото лого, както и подлогата в брошурите, които раздават на туристите.

Ще бъде създаден онлайн бранд наръчник, който ще може да се ползва свободно от всички представители на бранша. Той ще бъде качен на уебсайт, като ще се изисква единствено регистрация и няма да се заплаща допълнително за ползването на логата.

По думите на Генова идеята е всички да бъдат посланици на марката и всички усилия да се обединят към представянето на дестинация България.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


31 Камелия Стефанова 22.02.2013 | 19:05
лого е много грозно, под всякаква критика е
30 Кирил Кирилов 17.02.2013 | 02:46
Той препоръча да се отдели художествено-естетическата страна от маркетинга. “Важно е бранд стратегията да работи и тя е направена основно да се харесва навън”, заяви Иво Маринов. Чета сега това в нета. Ми правилно - нека има туристи!
29 Кирил Кирилов 17.02.2013 | 02:45
Той препоръча да се отдели художествено-естетическата страна от маркетинга. “Важно е бранд стратегията да работи и тя е направена основно да се харесва навън”, заяви Иво Маринов. Чета сега това в нета. Ми правилно - нека има туристи!
28 Кирил Кирилов 17.02.2013 | 02:45
Той препоръча да се отдели художествено-естетическата страна от маркетинга. “Важно е бранд стратегията да работи и тя е направена основно да се харесва навън”, заяви Иво Маринов. Чета сега това в нета. Ми правилно - нека има туристи!
27 Никол Пънова 16.02.2013 | 01:55
И аз не разбирам това. Логото се харесва на туристите, което си е важното в случая, а недоволни винаги ще има.
26 Мирослава Николова 15.02.2013 | 18:08
Съгласна съм с г-н Илиев. Да, всеки има право да го харесва или да не го харесва, но тук не става въпрос какво ни харесва, а какво се харесва на туристите. А те харесват това лого.
25 Vasil Iliev 15.02.2013 | 16:21
Защо ми домада логото ли? Защото в него има слънце, море и чадърче, което представя нашето Червоморие. И като се има предвид, че това лого е част от цялостната стратегия за нашия туризъм, то съчетаването на това лого с една реклама би имао услех сред чужденците. Освен това в логото имаме и представяне на прекрасните ни планини. За мен логото е успяло да съчетае всичко, което трябва да представим на чуждестраните турсти!
24 Evgenia Nikolova 15.02.2013 | 16:09
Всеки има право на своето мнение. На мен това лого просто ми избожда очите. Това не е хейт, а възприятие. Нямам против логото да е семпло и да не е идентично с това на Киргизстан.
23 Sisunka Mitevska 15.02.2013 | 16:06
За това най-справедливият вариант би бил да гласуваме за логото. Плюс това единствения проблем не е само в дизайна, а и в цената, която сме платили да него - височка е!
22 Мирослава Николова 15.02.2013 | 15:59
На мен определено не ми пречи и не виждам защо да не представя страната ни като туристическа дестинация. Мен ме дразни все повече факта, че нарочно се разпалват страстите около неговата изработка, макар че хиляди пъти се каза, че тази пари са за цялостната стратегия, а не само за изработката на логото.
21 Красимира Тачева 15.02.2013 | 15:37
Определено, няма как да има лого, което да се хареса на всички. Това обаче не харесва на никой и ето къде е разликата. Не мога да разбера защо толкова яростно ги защитаваш. И кажи честно, това лого наистина ли ти харесва и искаш то да представя страната ни като туристическа дестинация???
20 Vasil Iliev 15.02.2013 | 15:32
Съгласен съм с Никол - дори и десет лога да се направят сега, пак ще има недоволни. Все ще има дизайнерски фирми и обединения, които ще негодуват от факта, че не те, а други са били ангажирани с изработването на логото. А относно парите - не ви ли стана ясно, че тези пари не са дадени само за изработването на логото, а за цялостна стратегия. Ама едно си баба знае, едно си баба бае...
19 Никол Пънова 15.02.2013 | 15:30
Напиши своя коментар тук.Негативните мнения наистина станаха много, но не ги разбирам. И да се изработи нов вариант, пак ще има недоволни, които няма да го харесат. Лично на мен този вариант много ми допадна и ще е жалко, ако новото бъде семпло и скучно, но май само така ще се хареса на всички хейтъри, които изписаха доста коментари последните дни, тъй като само безлични хора могат да не харесат това свежо лого!
18 Никол Пънова 15.02.2013 | 15:28
Напиши своя коментар тук.Негативните мнения наистина станаха много, но не ги разбирам. И да се изработи нов вариант, пак ще има недоволни, които няма да го харесат. Лично на мен този вариант много ми допадна и ще е жалко, ако новото бъде семпло и скучно, но май само така ще се хареса на всички хейтъри, които изписаха доста коментари последните дни, тъй като само безлични хора могат да не харесат това свежо лого!
17 Никол Пънова 15.02.2013 | 15:27
Негативните мнения наистина станаха много, но не ги разбирам. И да се изработи нов вариант, пак ще има недоволни, които няма да го харесат. Лично на мен този вариант много ми допадна и ще е жалко, ако новото бъде семпло и скучно, но май само така ще се хареса на всички хейтъри, които изписаха доста коментари последните дни, тъй като само безлични хора могат да не харесат това свежо лого!
16 Mitko Lalev 15.02.2013 | 15:07
Пак похарчихме сума пари за един напълно безсмислен и несполучлив продукт. По никакъв начин за мен сума над милион не може да оправдае няправата на едно лого.
15 lou reed 15.02.2013 | 14:57
Ива?!?! Айде ви се четете ги тия текстове от време на врем! Може да се обиди зам.-министъра!
14 Мирослава Николова 15.02.2013 | 14:46
Хубаво, ще го променим и кво? Пак ще има някой недоволен, някой дето не е взел едни пари и не е спечелил един общствен проект, някой дето е по-голям специалист. Цялото това писане и говорете по медиите има една цел и тя е отклоняване на вниманието към по-наболели теми.
13 Мирослава Николова 15.02.2013 | 14:45
Хубаво, ще го променим и кво? Пак ще има някой недоволен, някой дето не е взел едни пари и не е спечелил един общствен проект, някой дето е по-голям специалист. Цялото това писане и говорете по медиите има една цел и тя е отклоняване на вниманието към по-наболели теми.
12 Vasil Iliev 15.02.2013 | 14:45
И защо пък да няма нищо общо с българските символи? Присъства розата, представя прекрасното ни Черноморие и красивите ни планини. Вече колко седмици стана се занимаваме само с това. Явно има доста ядосани хора от факта, че не те, а други са спечелили поръчката!
11 empty world 15.02.2013 | 14:37
Викаш - нищо общо с действителността, ама иначе струваше един милион и половина на българските данъкоплатци, ли ще се оправдаем, че са похарчени европейски пари за този проект?
10 Dimi Petkov 15.02.2013 | 14:23
Добре бе - да бяха направили повече от един варианта фирмата, на която платихте повече от милион, за изработването на българското лого? Сега кой ще плаща за ново?
9 мрачен интелектуалец 15.02.2013 | 14:18
Това е най-лесното! По-трудното е да се направи лого. А колкото до петото ти мнение, да не се рекламира по този начин, но това лого ще бъде емблемата на нашия туризъм. А вече истинската реклама става с обслужване и добри цени, тогава логото няма да има значение :)
8 Александър Никифоров 15.02.2013 | 14:10
най-добре - няколко снимки, планина, море, и фотошоп заедно и хайде
7 p kehaiova 15.02.2013 | 14:06
Това лого доста ги затрудни. Прави е Маринов, че много негативни мнения събра.
6 pushit realgood 15.02.2013 | 13:58
Не е само твое мнение, доста хора подкрепят това, което си казал!
5 Александър Никифоров 15.02.2013 | 13:48
мисля, че туризъм не се рекламира толкова с едно с лого, но това е мое мнение
4 мрачен интелектуалец 15.02.2013 | 13:17
Що не вземат да снимат един хубав пейзаж от България и това да е новото ни лого. Тогава да видим дали ще има недоволни?!
3 Kamen Lalev 15.02.2013 | 13:05
"Следващата седмица ще има среща между изпълнителите на проекта бранд "България" и всички, които имат претенция относно естетическата стойност на новото туристическо лого." ехееее, че къде ще ни поместят всичките, които имаме претенции, то у нас няма такава голяма зала. "зам.-министърът на икономиката, енергетиката и туризма Ива Маринов" що го кастрирахте човека, кво ви е направил?
2 Надя Богданова 15.02.2013 | 12:58
Вие какво искате да ни е логото-Бай Ганьо с кисело мляко в ръка ли?!
1 траян тодоров 15.02.2013 | 12:51
с какви неща само се занимаваме, все едно някой ще ни гледа логото - всички ще влязат да ни проверят в интернет

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 20:30 След новините
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Най-хубавите години от нашия живот...
  • 22:00 Моят плейлист
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:15 Студио Х: Мадлен Колинс игрален...
  • 01:05 Туризъм.бг /п/
  • Сега "Бригада Нов дом" - социален проект...
  • 22:00 "Под прикритие" - сериал, с.1, еп.12
  • 23:10 "Годзила срещу Конг" - екшън,...
  • 01:40 "Древно инженерство" - документална...
  • 02:50 "Вкусът на България" - кулинарно...
  • 03:20 "Търси се…" - токшоу с водещи Меги...
  • 04:10 "Мистър Пибоди и Шърман" -...
  • 05:10 "Да живее крал Джулиън" -...
  • Сега "Един за друг" (нов сезон) -...
  • 22:00 "Неуловим" - с уч. на Джеймс...
  • 00:10 "Хубав ден в квартала" - с уч. на...
  • 02:00 "Четириноги приключения" - с уч. на...
  • 03:50 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
  • 04:40 "Предложение за брак" - с уч. на...
  • 06:00 "Иконостас"
  • 06:30 "Кобра 11: Обади се!" - сериал,...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.