Филмът на BBC за Слънчев бряг не излага България, а английските туристи, които са заснети. Това заяви зам.-министърът на туризма Бранимир Ботев, който участва в черноморски туристически форум във Варна. Той уточни, че в страната ни пристигат гости от над 40 държави и с никои от останалите няма подобни проблеми.
Същото мнение изрази и председателят на Българската хотелиерска и ресторантьорска асоциация (БХРА) Благой Рагин. По думите му английските младежи са около 5% от всички летовници и само с тях има такива проблеми. Той уточни, че ще се търсят варианти за спиране на проблемите с гостите от Острова.
Според Рагин би било добре например в туристическите ни комплекси да няма свободна продажба на алкохол в супермаркетите.
Зам.-министърът отчете, че спрямо предходната година общият ръст на туристите е 5,8%. Най-голямо било увеличението при гостите от Турция, допълва БТА. В сравнение с миналата година те са се увеличи с почти 60%.
По думите му турските туристи не проявяват интерес само към зимните ни курорти, а и към морските комплекси.
Увеличението при руснаците пък е с 15,8% за година.
Относно туристическото лого, представящо страната ни, Ботев посочи, че въпросът все още не е изчерпан. Според него конкурсът за създаването му е бил много интересен. Той бе категоричен, че ще направи всичко необходимо, за да получи пълна информация от фирмата, спечелила конкурса. Ботев уточни, че вече е сезирал правната дирекция в министерството, за да се търси начин за прекратяване на договора и възможностите за възстановяване на взетата за изработка на бранда сума.
Новосъздаденото лого предизвика множество спорове, тъй като се оказа почти идентично с това на Киргизстан.