Министерството на туризма избра нестандартен начин за рекламиране на България като туристическа дестинация пред света. Екипът на министър Николина Ангелкова разработи рекламен клип, в който страната ни се промотира от холивудските актьори Салма Хайек, Антонио Бандерас, Силвестър Сталоун, Джейсън Стейтъм, Ейдриън Броуди, Шохрех Агдашлу, режисьорът Том Кърк и продуцентите Алън Сейгъл и Лез Уелдън.
Днес клипът, изготвен от "Nu Boyana Film Studios", бе представен официално от Ангелкова. Тя обясни, че работата по крипа е продължила близо 10 месеца и е "сред най-добрите примери за публично-частно партньорство".
За създаването на клипа не са инвестирани държавни средства, каза министърът, цитирана от своя пресцентър. По думите й "с видеото се променя начинът, по който България иска да бъде възприемана и популяризирана".
Ангелкова подписа днес Соразумение за партньорство с директора на филмовите студия Ярив Лернер, по силата на което всички права се прехвърлят на Министерството на туризма и видеото може да бъде използвано безвъзмездно за популяризиране на възможностите за туризъм у нас.
"Клипът показва и тясната връзка между туризма и киното, с което се надяваме да привлечем още по-голямо внимание към България", посочи Ангелкова. И допълни, че примерите в световен мащаб са красноречиви: туристите в Англия са станали с около 50% повече след излъчването на поредицата за Хари Потър. В Тайланд пък са отчели ръст от около 22% след премиерата на "Плажът" с Леонардо ди Каприо, а Хърватия се позиционира като кинодестинация след снимките на шестте сезона на тв сериала "Игра на тронове".
"Киноиндустрията може да ни помогне да преодолеем и сезонността в туризма", смята министърът на туризма.
Ярив Лернер пък подчерта колко е важно да се използва по най-добрия начин факта, че толкова филмови звезди идват да снимат в България. Според него това фокусира вниманието към страната ни и я прави много по-популярна и желана. Киноиндустрията носи много косвени ползи на държавата, като ръст на посещенията в хотелите и заведенията за хранене, разкриване на нови работни места, посочи Лернер.
Работна група в Министерството на икономиката ще разработи стимули за насърчаване на киноиндустрията, каза още Ангелкова. Освен в интернет, телевизията и на международни изложения, новият клип ще се излъчва и по време на представянето на българската номинация за "Оскар" в Лос Анжелис на филма "Съдилището".
Клипът може да бъде видян тук