Икономическият успех на Китай създаде една бързо развиваща се средна класа и истинска експлозия във вътрешния туризъм в страната. Бумът в тази област съвсем очаквано се отрази и на хотелиерския бизнес. Стигна се дотам, че една хотелска верига се разраства толкова бързо, че отваря нов хотел на всеки два дни, разкрива CNN.
Става дума за веригата Hanting Inns, основана от милиардера бизнесмен Джи Ки преди седем години. Днес тя има 1000 имота в Китай и разполага с четири търговски марки. Нейният собственик очаква до 2020 г. тя да се превърне в най-голямата хотелска верига в света.
Компанията черпи вдъхновение от западните евтини хотелски вериги, които залагат на предлагането на услуги за пътуващите по бизнес, като Accor, Ibis и Premier Inn.
"Идеята ми хрумна от книга, представяща Accor, в която се разказваше как отварят малки хотели с не много скъпи, но уютни и чисти стаи”, разкри Джи. "Осъзнах, че в китайския пазар има пропаст, липса на такива хотели, ето защо реших да инвестирам експериментално в тази ниша”.
Собственикът на веригата твърди, че има три неща, които китайците търсят, когато става дума за хотелски стаи - меко легло, безплатен достъп до интернет и хубав горещ душ след дългия уморителен ден.
Джи разкрива, че крайната му цел е да отвори невероятните 10 хиляди хотела. Към момента цените на стаите във веригата започват от по-малко от 15 долара за нощувка. Собственикът казва, че не залага толкова на детайлите. Например фоайетата не са украсени със специални декорации, а са с повърхности от мрамор и кристални светлини.
По този начин веригата залага на простия дизайн, защото според Джи клиентите не плащат много и съответно не обръщат толкова голямо внимание на украсата. Вместо това спечелените пари се влагат в ключови места в хотелите, като стаите.
Огромният мащаб и скоростта на икономическото развитие на Китай през последните 20 години принуди хотелите по цял свят да преосмислят стратегиите си. Броят на китайците, пътуващи извън родината си, надвишава 65 млн. души годишно. Благодарение на това Китай задмина Япония като най-големият източник на туристи в Азия.
Междувременно международните хотелиерски вериги се опитват да адаптират своите бизнес планове и услуги, така че да обслужат възможно най-добре и да увеличат броя на китайските туристи.