Facebook връща "сръчкването" (Poke) и очевидно поколението Z го харесва. Технически Poke никога не е напускал платформата напълно; той просто е бил скрит дълбоко, дълбоко, дълбоко в куп настройки, за които са ви нужни каска и сателитен телефон. (Или трябва да напишете "Poke" в лентата за търсене на Facebook или по някакъв начин да знаете точния URL адрес на страницата Poke), пише Business Insider.
Meta заяви, че в началото на 2024 г. е направила промяна в дизайна, която е направила бутона Poke малко по-видим. Новият дизайн извежда бутона на повърхността заедно с всяко име, което потребителят търси. Това насърчава хората действително да използват бутона.
Мета каза, че използването на Pokes се е увеличило 13 пъти след тази промяна в дизайна.
Мета също така улесни намирането на страницата Poke (вече можете да я намерите, като напишете "poking" или "pokes" в лентата за търсене, а не само "poke"). През 2017 г. беше направен малък опит за връщане на Poke чрез поставянето му на страниците на профилите, но тенденцията не се възприе отново. Може би е било твърде рано.
Изненадващо, според Мета над 50 % от новите "сръчквания" са направени от потребители на възраст от 18 до 29 години. Тези представители на поколението Z и младите хора от хилядолетието вероятно са били твърде млади, за да бъдат във Facebook по време на първоначалния разцвет на Poke.
Poke е една от най-ранните характерни функции на Facebook, стартирана още преди News Feed.
Poke е идеален начин да се свържете с приятел от Facebook, когото не сте виждали отдавна, без особени усилия. Той е малко носталгичен и изненадващ, малко нахален, но приятелски. А Facebook отчаяно се нуждае от нещо подобно, от начин, който действително да бъде полезен за свързване с хора.