Хиляди български потребители, вложили парите си в британската компания BETL, се оплакаха в петък, че тя е спряла изплащането на дневни дивиденти и изглежда е приключила дейността си. Те твърдят още, че са останали без достъп до системата. Компанията обещаваше големи печалби на всеки, който стане собственик на устройства за зареждане на батерии, позиционирани в Китай. Техните ползватели в Азия плащат, за да заредят мобилния си телефон, а парите от печалбата отиват по сметките на родните инвеститори.
Пред камерата на NOVA застана Димитър Димитров, който е един от потърпевшите в схемата. Мъжът и семейството му са загубили 20 000 лева и са останали без спестявания. "Първоначално условията бяха прекрасни. Имаше празненства, вечери, за които плащаха мениджърите. Имаше обучения, които водеше госпожа Калинина. Тя гарантираше, че това е истинска компания", разказа Димитров.
Той разбрал за BETL от свой колега. "Той ровеше в едно приложение на телефона си и аз проявих интерес. Каза, че се изкарват добри пари, сигурно е, има сертификат в Англия. Попитах го как става самото включване. Той ми обясни, че се получава код за покана, тъй като не всеки може да се включи. След като се сдобиеш с въпросния код, има един пробен период, за който ти дават 20 долара", обясни той.
След това с него се свързал мениджър, на когото Димитров дал своите лични данни - три имена, възраст, местоживеене и телефонен номер, от който е регистриран акаунтът. "След това те включват в Telegram групи, в които се правят обучения. Тоест даваме пари, за които ни внушиха, че не сме инвеститори, а сме хора, които влагат в своето развитие. Компанията ни връща средствата след 30-35 работни дни, защото иска да задържи интереса ни", заяви той.
Димитров подчерта, че на практика не получава нищо материално, а му е казано, че инвестира в едни машини, които са на азиатския пазар и връщат дивидент. "Показаха ни една физическа машина. През първите месеци имахме няколко оборотни устройства, които въртяхме из градовете у нас, за да ги показваме на близки. След няколко месеца вероятно видяха, че пазарът не се разширява. И под условие, бих казал направо натиск, ми заявиха, че, ако не отворя офис, нашето партньорство ще приключи", разказа още потърпевшият.
Въпросният офис отваря врати през август. За помещението се плащат наем и консумативи. Това прави загубите на Димитров десетки хиляди лева. "Това е просто едно помещение. Работим, без да сме подписали договори. Ние сме партньори, които разказват една внушена концепция, една подвеждаща информация", категоричен е Димитров.