Цакат ли ни с грамажа в ресторантите? Все по-често клиентите на заведения получават менюта, в които липсват цени и грамажи. За това алармират от Комисията за защита на потребителите. Други констатирани нарушения са, че удостоверенията за категоризация в някои от обектите не са поместени на видно място, а надписите дори заблуждават потребителите за техния вид, наименование и категория, съобщава в. "Монитор".
През миналата година инспекторите на комисията са направили 8990 проверки в туристическите обекти. Те са съставили 1034 акта.
Други често срещани гафове са необявяването на цените на нощувките и другите предлагани услуги, липса на регистър на туристите, както и предлагане на нощувки и храна в обекти, които не са категоризирани.
Проверки в офисите на туроператори пък са установили, че има неточности при предварителната информация за организирани пътувания и в издаваните ваучери.
"Временно са затворени 169 туристически обекта, от които 148 са заведения за хранене и развлечения", уточняват от КЗП.
Потребителите трябва да бъдат изключително внимателни при покупката на хранителни стоки не само в супермаркетите, но и в малките магазинчета. Важно е да се обръща внимание на обозначенията, както при предлагането на стоки в промоция, така и при продажбата им на редовни цени.
"Изключително важно е да се уверите, че посочената цена се отнася за продукта, който ви интересува", се казва в съветите на комисията.
Цената пък трябва да е поставена на видно място в непосредствена близост до него, освен това е задължително да включва всички данъци и такси. Когато изборът се спре върху стока, чиято продажна цена е съставена от отделни елементи със съответни продажни цени, сборът от продажните цени трябва да бъде изписан ясно и точно като крайна цена.