Пилотите на полет 447 на Air France от Рио де Жанейро до Париж, който се разби в Атлантическия океан на 1 юни 2009 година, са реагирали неправилно и са разчели неправилно показанията на инструментите, включително на висотомера, който е показвал бързината на загуба на височина на самолета. Това гласят заключенията на доклад за причините за катастрофата, предаде Bloomberg.
"Изгубихме висотомера", е казал помощник-пилотът по време на трагедията, а всъщност инструментът е функционирал нормално – просто стрелката е сочела надолу, тъй като самолетът е влизал в свредел и се е насочвал към повърхността на Атлантическия океан.
Според заключенията на експертизата самолетът се е разбил, защото поради повреда сензорите за скоростта са блокирали автопилота, а пилотите са взели грешно решение и са се опитали веднага да наберат височина, тъй като са мислели, че самолетът пада, докато той е продължавал да лети нормално. Решението им е довело до практическо убиване на скоростта и съответно невъзможност на самолета да продължи полета. Допълнителна причина за трагедията е, че в този момент капитанът е бил в почивка и самолетът се е управлявал от двамата помощник-пилоти.
Самолетът не е имал технически неизправности, освен повредата в сензорите за скоростта. Именно заради тази повреда срещу Air France има заведени дела за престъпна небрежност.
В катастрофата отпреди две години животът си губят 228 души.