Ако хорското недоволство срещу новата трамвайна линия около Семинарията продължи, проектът може да бъде прекратен. Това обяви главният архитект на столицата Петър Диков преди редовното заседание на Комисията по околна среда към Столичния общински съвет.
По думите му, цялата процедура по изграждането на трасето е в съответствие с действащите норми, но у гражданите има негативни настроения спрямо линията. Той допусна, че ако няма желание от жителите на столичните квартали "Дианабад" и "Студентски град", то нуждата от нов трамвай ще бъде преоценена. Диков уточни обаче, че изследванията от общия план показват ползата от него.
"Дори планът да се приеме, той най-вероятно ще отиде на съдебна процедура, съдейки по реакциите на хора и сдружения", каза Диков и предположи, че едва ли в скоро време ще се пристъпи към реализация на тази промяна в градоустройствения план.
Голяма част от столичаните са на мнение, че това е първи етап към застрояването на Борисовата градина. Според тях Борисовата градина е защитена по параграф 12 от Закона за културните ценности и използването й с цел транспорт би обрекло на загуба нейния защитен статут. Хората се опасяват, че ако това стане близо 40 декара гора с вековни букови и дъбови дървета ще бъде изсечена, а земята под тях - застроена.
От своя страна Петър Диков побърза да отхвърли тези твърдения и ги обяви за манипулация. Главният архитект припомни, че от 80 години по трасето между площад "Журналист" и Семинарията трамвайната линия минава изцяло през гората, и около нея никога не се е застроявало.
"Тази земя не може да загуби стойността си, няма никаква опасност за намеса в Борисовата градина заради новия трамвай", категоричен бе той. По думите му, за осъществяване на новото трасе ще бъдат изсечени около 35 дървета, като повечето от тях не представляват ценна дървесна растителност.
Диков заяви, че трасето е проектирано с минимални щети за околната среда. Той опита да обори и мотива, че новата линия ще задръсти допълнително движението около Семинарията с твърдението, че в момента улицата там се е превърнала в паркинг, като и от двете страни дясната лента не се използва за движение, а е заета от спрели автомобили.
Въпреки противоречивите нагласи на общинската администрация и столичани, развитие по спорния казус се очаква на по-късен етап, тъй като Комисията по околна среда отложи обсъжданията.