Добра интернет страница Visit Bulgaria - залог за успеха на туризма

Инвестиции от 10 млн. евро годишно в маркетинг, те ще се върнат като 25% чуждестранни туристи

по статията работи: Ралица Стоянова | 14.07.2011 | 16:25

Създаване на добра интернет страница Visit Bulgaria, която да комуникира със социалните мрежи. Това е една от важните препоръки на Ролф Фрайтаг, директор на "IPK Интернешънъл" – агенцията изготвила проучване на българския туристически сектор.

За подобряване на имиджа на България освен това е добре да се организират "Празници на България" в чужди столици, по-добро присъствие на нашите туроператорски агенции на чуждите пазари и други.

За да се преодолее конкуренцията на атрактивната Адриатика, трябва добре финансирана рекламна кампания на чуждите пазари, твърди Фрайтаг.

Ако се инвестират 10 млн. евро на година в маркетинг на България като туристическа дестинация, ще се увеличи броят на чуждестранните туристи с 25% в следващите от 5 до 8 години.

По 15% от този бюджет за маркетинг трябва да се влагат в трите страни, от които идват най-много чуждестранни туристи у нас – Румъния, Великобритания и Германия, а другите средства да се разпределят между останалите страни.

България като туристическа дестинация има най-добър ценови имидж сред конкурентите си, сочи проучването на "IPK Интернешънъл" за нагласите на туристите на десет основни пазара за страната ни – Румъния, Гърция, Германия, Великобритания, Русия, Турция, Сърбия, Чехия, Украйна и Швеция.

Това не означава, че България е евтина дестинация, а че предлага най-доброто съотношение между цена и услуги.

България трябва да се концентира най-вече върху предлагането на почивки на море. Основни конкуренти в морския туризъм са Гърция и Турция, както и средиземноморските страни, които традиционно имат по-добър имидж от черноморските.

Самият туристически продукт също трябва да се подобри, смята Фрайтаг. За целта той предложи наблягане на националната кухня, повишаване на качеството на обслужването, увеличаване на нискотарифните полети, подобряване на пътищата и поставяне на двуезични табели, облекчаване или премахване на визовия режим с Турция, Русия и Украйна.

На въпрос на iNews има ли възможност за развитие у нас на културния туризъм, който традиционно привлича по-платежоспособните туристи, Фрайтаг отговори, че страната ни има голям потенциал за културен туризъм, който обаче изобщо не е познат на чужденците. Развитието на този туризъм може да се случи в един по-дългосрочен план.

Ще е необходимо обаче първо подобряване на условията, каза Фрайтаг и даде за пример лошите тоалетни в манастирите.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


8 Ани Г. 15.07.2011 | 11:26
http://www.visitbulgaria.net/ Ами сайта не е чак толкова лош, напротив има доста информация, която обаче не е изложена добре и правилно. Не мисля, че е чак толкова трудно да се ориентираш, защото секциите са добре подредени. Може и по-добре разбира се, но нали трябва да се работи сега тепърва по повода. Мисля, че с малко повече професионално пипане от тук от там, ще се получи доста добър и атрактивен. А слагането на снимки от Интернет, а най-голямата грешка за мен в него. По-добре заложете на снимки от България, не са никак малко, и слагайте за да видят хората самия продукт. А не някакви манекенси готови снимки отразяващи всъщност друга култура, природа и стил.
7 Свежка . 14.07.2011 | 18:06
Visit Bulgaria е доста неугледна и зле изглеждаща страница, която поддържа само 4-5 езика. Идеята за страница с изчерпателна информация за страната, историята, фолклора, видовете туризъм и курортите, е страхотна, но много важен е и нейният дизайн и SEO. Реалността е такава, че чужденците трудно се ориентират в интернет за нашата страна, а предлаганата информация е недостатъчна.
6 V D 14.07.2011 | 18:05
Селският туризъм също има нужда от реклама и то доста сериозна. Имаме толкова красиви села, за които всички ни завиждат. В тях бабите могат да научат чужденците как да плетат, да тъкат, да правят баници и какво ли още не. Толкова неща могат да видят и научат тук, че дори няма да им стигне почивката. Ако бъдем малко по-смели и сериозни всичко ще се промени в наша полза. Дано всички се вслушат в думите на Ролф Фрайтаг.
5 Стамена Георгиева Георгиева 14.07.2011 | 17:59
България не е само Слънчев бряг и Златни пясъци. Има много красиви места, на които човек напълно ще забрави за проблемите и забързаното си ежедневие. Това, че масово се ходи по тези курорти, които са застроени от всички страни, не означава че няма други, които са с прекрасна природа. Не знаем как да рекламираме страната си, това ни е проблема!
4 d.krumova _ 14.07.2011 | 17:07
България не е никак евтина дестинация и дори да предлага най-доброто съотношение между цена и услуги, пак няма да привлече много туристи. За какво да идват – да ни гледат презастроените лъскави курорти, срещу които стоят опънати незаконни кичозни сергии, а хищни таксиметрови шофьори дебнат като акули през прозорчетата на такситата си. А ако решат да се разходят до Варна или Бургас се натъкват на порутени соц панелки и километрични молове.
3 Станимира Георгиева 14.07.2011 | 17:04
За Интернет страницата и връзката и със социалните мрежи, определено мога много да се съглася! Трябва да се натрапваме навсякъде за да може накрая повече туристи да се зарибят. По отношение на "Празници на България" в другите страни, на това определено трябва да се наблегне - да имаме комуникация от тук за натам и центрове които да ги организират.
2 Ани Г. 14.07.2011 | 17:04
Много точно го е описал човека. Всичко това ние го знаем, до последния детайл, въпроса е че не е в нас властта, или поне не пряко. Тези които си строят хотелите по Боровец и Слънчев бряг например, би било хубаво да прочетат тази статия! Не само, че и те ще спечелят двойно, ами и България печели. Определено имаме огромен потенциал за мощно развитие на туризма, ако качеството на услугите се подобри, но цените останат така "ниски". Поне за туристите. Засега това е основния теглич за тях към нас - ниските цени и морето. Трябва да извлечем ползва от това и да подобрим условията за почивка у нас. И не виждам защо, трябва да наблягаме основно на летния туризъм?? Планините и зимните курорти са достатъчно, че да привличат голям брой туристи и скиори зимата. Въпроса е и там да подобрим маркетинговата стратегия и да задържим цените сравнително ниски, поне в началото.
1 Георги Петров 14.07.2011 | 16:55
България е перфектната страна за алкохолен туризъм и разврат. Има някои немци, шведи, руснаци, които само чакат с нетърпение да дойде лятото, за да се отдадат на пороците си с голямо желание и кеф.

ТВ програма

Кино

  • Сега Избори 2024: Предизборни репортажи
  • 21:00 Референдум с Добрина Чешмеджиева
  • 22:00 Любов в окови 4 тв филм /7 епизод/
  • 23:00 По света и у нас
  • 23:25 Да надживееш Ескобар тв филм /55...
  • 00:15 Отблизо /п/
  • 01:10 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 02:45 Култура.БГ предаване за култура с...
  • Сега "Dancing Stars" - танцувално шоу с...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:30 "Под прикритие" - сериал, с.2, еп.6
  • 00:40 "Закон и ред: Специални...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • 02:10 bTV Новините /п./
  • 02:50 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 04:45 "Ослепително слънце" - сериал /п./
  • Сега "Hell’s Kitchen България" (нов...
  • 23:00 Новините на NOVA
  • 23:30 "Военни престъпления: Лос...
  • 00:30 "911" - сериал, сезон 3
  • 01:20 "Роко Скиавоне" - сериал, сезон 1
  • 02:15 "Моето име е Мелек" - сериен филм
  • 03:15 "Наследство" - сериен филм /п/
  • 04:10 "Свободна да избира" - сериал /п/
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.