Китайците объркват пазара на луксозни стоки

Изтънчеността във вкусовете им може да причини вреди на някои производители

по статията работи: Владислав Рашков | 06.10.2012 | 13:13
Китайците объркват пазара на луксозни стоки
сп. Vogue
Повече за:

Динамичността в промяната на китайските вкусови интереси на луксозни стоки объркаха големите производители в бранша Burberry и Lois Vuitton, които отчитат спад в продажбите си спрямо 2011 г., предаде CNN.

В същото време китайските потребители донесоха популярността на други компании. Марките Prada и Hermes успяха да отчетат добри продажби тази година, като предполагат, че тенденцията ще се задържи и в бъдеще.

Експерти смятат, че това се дължи основно на изтънчените вкусове на китайците, които си менят вкусовете непрестанно. Тези промени могат да имат неблагоприятен ефект за някои от големите компании на луксозни дрехи,

"Преди няколко години, беше нормално за мъжете в Китай да оставят етикета върху ръкавите на костюмите си, за да се знае каква марка носят", казва Ерван Рамборг от HSBC. По думите му сега същите купувачи предпочитат по-изтънчени дизайни с високо качество.

Базираният в Париж конгломерат PPR е пример за разграничаването на потребителските предпочитания. Луксозната марка Bottega Veneta, част от PPR, прави кожени облекла и аксесоари без набиващи се на окото лога.

Продажбите на Bottega са нараснали с 62% през първата половина на тази година. Същевременно друга марка на PPR – Gucci с ясното си брандирано лого "G", регистрира 17% увеличение на продажбите. Това е добър растеж, но той бледнее спрямо положителното развитие на другите по-изчистени марки на PPR.

Тенденцията се отразява негативно на други модни гиганти. Британската модна къща Burberry Group предупреди, че може да не достигне размера на прогнозираните си продажби през септември.

Същевременно най-голямата компания за луксозни стоки в света Moet Hennessy Louis Vuitton (LVMH)отчете най-малкия темп на растеж на продажбите от лятото на 2009 г. И двете фирми заявяват, че Китай е причина за негативните резултати.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


2 Георги Люцканов 06.10.2012 | 19:23
Всеизвестен факт е,че китайците са най-големият производител на всичко.Обаче качеството на китайските реплики е в пъти по-ниско от оригинала.Някои държави вече въведоха мерки против китайския внос,с повишаване на акцизите на някои стоки.
1 Ivan Ivanovski 06.10.2012 | 14:05
Да спрат да нарастват като популация,че скоро няма да има какво да ядем /глобално/ а не само да мислят какво луксозно да си купят.След 30 години и добрара храна ще бъде лукс!

ТВ програма

Кино

  • Сега Книга на книгите 3 анимационен филм
  • 14:45 Хрусковците анимационен филм
  • 15:15 Близнаците Таекуондо детски тв филм...
  • 15:30 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 16:00 УЕФА ЕВРО 2024: Румъния - Украйна...
  • 18:00 УЕФА ЕВРО 2024: Трето полувреме
  • 18:30 Още от деня коментарно предаване
  • 19:00 Последният печели...
  • Сега "Златно момче" - сериал, с.2, еп.50...
  • 15:00 "Бараж" - сериал, еп.99
  • 16:00 Премиера: "Скъпа мамо" - сериал,...
  • 17:00 bTV Новините
  • 17:20 "Лице в лице" - публицистично...
  • 18:00 "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • Сега "Свободна да избира" (премиера) -...
  • 15:00 "Не ме оставяй" (премиера) - сериен...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
  • 17:00 "Семейни войни" - телевизионна игра
  • 18:00 "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Скрита самоличност" (премиера) -...
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.