Влаковете спират - служителите на БДЖ стачкуват

Синдикатите в железниците излизат на протест срещу готвените реформи

по статията работи: iNews.bg | 24.11.2011 | 07:02

Между 8 и 16 часа  днес (24 ноември) у нас влакове няма да се движат - служителите на БДЖ излизат на протест срещу готвените реформи в дружеството. От дни от синдикатите обясняват, че реформите няма да доведат доникъде. Заявяват и че не е необходимо уволнението на 2 хил. служители.

До последно вчера се водеха преговори, но в крайна сметка синдикатите останаха непреклонни и стачката е обявена. В сряда транспортният министър Ивайло Московски беше привикан в парламента да даде обяснения за ситуацията в БДЖ, пише БТА.

В пленарната зала той припомни на депутатите, че Европейската комисия (ЕК) разследва преструктурирането на дружеството, както и че правителството на ГЕРБ е заварило дългове в размер на 817 млн. лева. Московски показа в парламента и данни, според които през 2009 година загубите на железниците са били 67 млн. лева, но постепенно намаляват - през 2010 година до 50 млн. лева, а за тази година очакванията са да бъдат около 28-30 млн. лева.

Конкретно протестите на синдикатите са срещу новите реформи, които предвиждат съкращаване на състава на влаковете и уволнението на 2 хил. служители. От ръководството на компанията вече коментираха, че броят на уволнените може да се окаже много по-малък, тъй като непрекъснато расте броят на доброволно напускащите служители.

Справка на сайта на компанията показа, че към 23 ноември 676 души са приели предложението на БДЖ да бъдат освободени по чл. 331 от Кодекса на труда. В този случай от компанията изплащат на вече бившите служители шест работни заплати.

За ръководството на БДЖ стачката е незаконосъобразна - липсва споразумение за задоволително транспортно обслужване, според което да бъде изпълнен минимум 50% от графика на движение. За синдикатите обаче тези твърдения не са основателни - те нарекоха адвокатите на дружеството "манипулатори".

В крайна сметка след всички спорове - стачката е факт и влакове днес няма да се движат в интервала от 8 до 16 часа. Ако даден влак тръгне преди този час, той ще спре на най-близката гара и ще изчака времето до 16 часа.

А дали протестът ще продължи и утре - все още няма информация.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


19 Илиян Илиев 24.11.2011 | 13:37
krumova, ако искат да протестират за това, че нямат алтернатива мисля, че не са намерили правилното място за това!
18 Иван Цветков 24.11.2011 | 13:22
Йоана, мога да ти кажа от личен опит, че точно хора преди пенсия не ги бутат! По-скоро ще наблегнат на по-младите, но не мога да кажа със сигурност.
17 Йоана Тошева 24.11.2011 | 12:54
Добре де – какво ще стане с по-възрастните служители и хората пред пенсия? Те друго не умеят да вършат, а и на тази възраст никой не би ги взел...В КТ нямаше ли клауза, че не могат да се бутат служители, на които им предстои скорошно пенсиониране? Тия хорица няма и да излязат в пенсия...кво да правят – да мрат ли?
16 d.krumova _ 24.11.2011 | 12:47
Аз не смятам, че тези хора протестират, защото им е много мила и драга мизерната железница, а по-скоро от липсата на алтернатива. Нека уволняват и 10 000 служители, но онова говедо Московски да ги препрати на друго място, където ще си получават някаква редовна мизерна заплата, с която да могат да си живеят на ръба на оцеляването както е било досега.
15 Иван Цветков 24.11.2011 | 12:11
Напротив Ива, БДЖ само губи и нищо не печели от тази стачка! Сега като ги загубят тези пътници, после много трудно ще си ги върнат. А не дай си боже да продължи по-дълго тая стачка, после няма да могат да се съвземат много време напред. евстати, нищо няма да спечелят от тази стачка железничарите! Ще си постачкуват и после пак ще си направят съкращенията, синдикатите са безгласна буква в цялата история. Крайно време е тия синдикати да се премахнат напълно!
14 Ива Хинова 24.11.2011 | 12:01
Всъщност от тази стачка най-много печели БДЖ, тъй като всеки ден на стачка означава намаляване на загубите, неслучайно сутринта призоваха празните влакове въобще да не се пътуват. Макар че спасяването на железниците за мен лично е закъсняло, тъй като ако си се качвал на влак през последните 10 години отдавна ще ти е станало ясно, че нещата не вървят на добре, а кражбите каквото и да си говорим за на всички равнища като се започне от ръководството и се стигне до контрольорите.
13 евстатинюранк хайдерабад 24.11.2011 | 11:16
ето тук мисля че е проблема .. не стига че крадат от работодателя си и му нанасят огромни загуби , не стига че не осъзнават факта че има нужда от преструктуриране, защото има огромен брой хора които просто не би трябвало да работят там , ами и на сичкото отгоре протестират , единствено и само защото НЕ МОГАТ ДА ВЪРШАТ ДРУГО. Това е адската българска логика , човека да протестира защото не може да върши нещо. Колкото е нагло , толкова е и смешно че чак ми се плаче за тоя жалък народ. И това с краденето беше жалка история .. като крадеш , открадни 2 литра на ден , пък спри. Недей кради с БИДОНИ. Лакомията и наглостта ще погуби тоя народ. И на всичкото отгоре тия дето не работят там , беза да се опитат за 1 секунда да осъзнаят за какво става въпрос седят и викат 'подкрепа , подкрепа'. Какво подкрепяш бе , краденето от работодателя си , или това да не можеш да вършиши нищо друго ?
12 Иван Цветков 24.11.2011 | 10:39
евстати, страхуват защото те това са правили цял живот и друго не могат да вършат! Така се работи в железницата-веднъж се закачаш и цял живот се лашкаш по влаковете. А тая практика с нафтата беше ясна на всеки машинист, такива истории съм чувал, че се чудя дали да се смея или да плача, но сега им сложиха някакви датчици и не смеят да пипат!
11 евстатинюранк хайдерабад 24.11.2011 | 10:30
после същите тия служители дето източват тонове и тонове нафта , отиват да протестират и да си обвиняват шефовете че им фалирвало предприятието .. тва пък е върха на наглостта.
10 Илиян Илиев 24.11.2011 | 10:30
Георги, ти като си от провинцията как ще пътуваш сега като няма влак, замислял ли си се? Или ако си от много дълбоката провинция и ти резнат влака, какво ще правиш? Малко ми е странна тази твоя солидарност!
9 евстатинюранк хайдерабад 24.11.2011 | 10:29
Иване , точно това имам прдвид, че хората се опитват да НЕ го проумеят и си протестират и си искат запазването на 1000-2000 човека който всъщност няма какво да правят там. И имам чувството че всеки там се страхува за работното си място , щото тайничко си мисли че той е един от тия които не вършат работа (и щом го мисли, най-вероятно е прав) и точно тия които не вършат работа , те отиват да протестират. Нагло е.
8 Георги Георгиев 24.11.2011 | 10:22
Браво жепейци , заставам зад вас.Жалкото е че автобусния транспорт който преди 10 месеца псувеаше сегашното правителство след като цената на дизела мина 2.50 литър , а сега ближе гъза на същото това правителство . Ние от малките градове (провинцията) сме с вас и ви подкрепяме , съпричастни сме и още нещо Автобусния транспорт се оказаха курвите в случая .Благодаря
7 Георги Георгиев 24.11.2011 | 10:19
браво на жепейците че си удържаха на думата, дано продължи протеста , досега всички други като овце като им забранят и те не протестираха.Жалкото е че за пореден път няма солидарност, автобусния транспорт се оказа курвата в случая и не подкрепи ЖП като ще извозва пътниците на БДЖ.Забравиха шефовете на автобусните фирми миналата зима и пролет нафтата като бе минала 2.50 за литър . Макар сега тя да е 2.53 си мълчат и лижат гъзовете на сегашното правителство , ей затова няма да се развива България . Успех жепейци , провинцията ви подкрепя
6 Иван Цветков 24.11.2011 | 10:06
Евстати, забавяне на заплати няма! В момента жепейците си взимат редовно заплатите. А съкращенията са повече от наложителни, това го твърдят дори и някои от самите железничари!
5 евстатинюранк хайдерабад 24.11.2011 | 10:01
нали работниците се оплакват че им се бавят заплатите и са им малки заплатите ? ето сега , като си фалират сами предприятието , като от дума не разбират , ще имат този шанс да видят какво струват и да намерят тази висока заплата която искат и заслужават и за която протестират , и да не се оплакват повече :) синдикатите явно са си платени от доста време за да правят тези мизерии и да бъркат мозъците на хората да протестират и да си фалират и без това кретащото предприятие .. това че има има назначени 1000-2000 човека повече от колкото трябва е нормално за всяко нещо наследено от комунистическия режим , където работни места са се създавали изкуствено не защото има работа за тях, а защото не трябва да има безработица , ето това е ефекта (а слепите хорица обесняват как преди 10-ти имало работа за всеки ... )
4 Георги Петров 24.11.2011 | 09:50
Тези стачки не вярвам да доведат до нещо добро. По-скоро положението в железниците ще се утежни още повече и в крайна сметка БДЖ ще бъде изправено пред фалит в най-скоро време. Ако някой не се хване да го спаси, то със сигурност ще последва това. Политиката, която водят според мен не е достатъчно ефективна, защото предприятието потъва постоянно в дългове.
3 Иван Цветков 24.11.2011 | 09:33
Синдикатите са като кърлежи, които са се впили в тялото на железницата и смучат кръвта и! А че реформите са повече от наложителни е извън всякакво съмнение, иначе оправия няма
2 Стамена Георгиева Георгиева 24.11.2011 | 09:30
Винаги го отнасят работниците, те са най-засегнати от всички. Разните директори дори и да се махнат бързо ще си намерят работа, а те какво ще правят? Време е да започнем ние да диктуваме правилата, не те!
1 Живка Илиева 24.11.2011 | 09:08
Железниците са в това положение благодарение на некадърното си управление, жалко обаче, че ще го отнесат работниците, които след като останат на улицата не се знае нито какво ще работят, нита къде... Държавата майка също налива пари в БДЖ без сметка, които бяха добре усвоени от разни мениджърски екипи, комисии и ръководство.

ТВ програма

Кино

  • Сега По света и у нас
  • 18:30 Българското село /п/
  • 19:00 Последният печели...
  • 20:00 По света и у нас
  • 20:45 Спортни новини
  • 21:00 Данте игрален филм /Италия,...
  • 22:45 По света и у нас
  • 23:00 Празничен новогодишен концерт с...
  • Сега "Стани богат" - телевизионна игра с...
  • 19:00 bTV Новините - централна емисия
  • 20:00 "Кой да знае?" - куиз шоу с водещ...
  • 21:15 "Последният пенсионерски запой" -...
  • 23:00 bTV Новините - късна емисия
  • 23:45 Премиера: "Спирала" - сериал, с.1,...
  • 00:45 "Свръхестествени имоти" - сериал,...
  • 01:40 "Ослепително слънце" - сериал, с.2,...
  • Сега "Сделка или не" - телевизионна игра
  • 19:00 Новините на NOVA - централна емисия
  • 20:00 "Джак Ричър: Не се връщай" - с уч....
  • 22:30 Новините на NOVA
  • 23:00 "ФБР" - сериал, сезон 2
  • 00:00 "Частни детективи" - сериал, сезон 1
  • 01:00 "Специален отряд" - сериал, сезон 3
  • 02:00 "Моето име е Мелек" - сериен филм
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.