Готвят стратегия за концесии на пристанищата по Дунав

Още през тази година може да започне процедура за някое от пристанищата

по статията работи: Деляна Петкова | 13.05.2011 | 18:01

Подготвя се стратегия за концесиониране на всички пристанища по река Дунав с национално значение - Видин, Лом, Русе - Изток и Русе - Запад, Тутракан и Силистра. Това каза в Русе в отговор на въпрос директорът на териториалното поделение на Държавно предприятие "Пристанищна инфраструктура" Мирослав Петров, цитиран от БТА.

Петров участва в дискусия на тема "Пътуване по Дунав", която е част от програмата на седмото изложение "Уикенд туризъм Русе 2011". По негови думи в рамките на тази година може да се очаква да започне процедура по отдаване на концесия за някое от тези пристанища.

Идеята в Русе да бъде изграден зърнен и мултимодален терминал е все още в проектен варинат е се търси начин за финансиране.

Сумата, която е необходима е около 20 млн. евро. По Оперативна програма "Транспорт" това няма как да се случи, тъй като тези терминали ще носят приходи, уточни Петров.


Добави коментар
Моля, пишете на кирилица! Коментари, написани на латиница, ще бъдат изтривани.

Коментари


5 Силвия Димитрова 13.05.2011 | 19:09
Ще видим какви стратегии ще измъдрят този път. С отдаването на концесия ще се привлекат частни капитали и пристанищата ще съживят дейността си. Голяма спънка са споровете за собствеността и проточващите се с години дела, а конкуренцията между фирмите кандидат-концесионери е жестока.
4 Станимира Георгиева 13.05.2011 | 19:05
Да, то това винаги става у нас. Нищо не правим като хората - а сега вече почнахме и ние да се съдим за всичко! Само протакаме и протакаме, и накрая пак се наакваме в гащите!
3 d.krumova _ 13.05.2011 | 19:03
Вече четвърта година продължава отдаването на концесия на порта в Лом. Тази година беше обявен нов конкурс, белким се появи желаещ. Все пак е разбираема липсата на мераклии след горчивия опит от 2008, когато концесията отиде на съд и се проточиха безкрайни съдебни дела.
2 Станимира Георгиева 13.05.2011 | 18:59
По-добре наистина да ги дадат на някой концесионер, защото се видя че те, така или иначе не могат да се грижат за тях? А тези пристанища, са дори по-важни от морските пристанища. Просто няма кой да развие този вид търговия, повече и сега държавата си измива ръцете.
1 Криси Митева 13.05.2011 | 18:59
"По Оперативна програма "Транспорт" това няма как да се случи, тъй като тези терминали ще носят приходи, уточни Петров." И? Какво от това? Не трябва да се кандидатства по тази програма, защото?? Не мога да го разбера това последното, моля за пояснение!

ТВ програма

Кино

  • Сега Телепазарен прозорец
  • 06:00 Книга на книгите 2 анимационен филм
  • 06:25 Звезден прах тв филм
  • 06:55 Денят започва сутрешен блок с...
  • 09:20 100% будни сутрешно токшоу с...
  • 11:00 Култура.БГ предаване за култура с...
  • 12:00 По света и у нас
  • 12:25 Новини на турски език
  • Сега "Замъците: тайни, мистерии и...
  • 07:00 "Тази сутрин" - сутрешен блок с...
  • 09:30 "Преди обед" - токшоу с водещи...
  • 12:00 bTV Новините - обедна емисия
  • 12:30 "Комиците и приятели" - комедийно...
  • 13:30 "Присъда" - сериал, с.2, еп.24 /п./
  • 15:00 Премиера: "Плен" - сериал, с.1,...
  • 16:00 Премиера: "Моите братя и сестри" -...
  • Сега "Събирачът" - с уч. на Боби Сото,...
  • 06:00 "Здравей, България" - сутрешен блок
  • 09:30 "На кафе" - предаване на NOVA
  • 12:00 Новините на NOVA
  • 12:30 "По склоновете на любовта" - с уч....
  • 14:10 "Петзвезден романс" - с уч. на...
  • 16:00 Новините на NOVA
  • 16:10 "Пресечна точка" - публицистично шоу
Какво е общото между цигарите и мазнините по корема Анализът им показва, че започването на пушенето и пушенето през целия живот е свързано с увеличаване на коремните мазнини.