Предстои подписването на акт 15 и предаване на собствеността на Дунав мост 2 от строителя, испанската фирма FCC, на възложителя - българското министерство на транспорта, съобщиха от информационния офис на проекта.
Преди това ще бъде подписан акт 14, след като бяха направени проби за скорост и натоварване на автомобилния и железен път на съоръжението.
При пробите с камиони и вагони, натоварени с камъни, специална апаратура е отчитало параметрите на моста, пишат от "24 часа".
Не са регистрирани резонансни явления, при които трептенето и вибрацията на самия мост да съвпаднат със скоростта на влаковата композиция и да доведат до неприятни последици.
Двудневни изпитания са доказали 30 % по-висока сигурност на трансграничното транспортно съоръжение от предвидено изчислената и заложена в проектната документация.