Незабавни мерки за запушване на пробойните за изтичане на средства от превозвача ще са сред приоритетите на новия изпълнителен директор на БДЖ ЕАД Йордан Недев, цитиран от БТА.
На първата си пресконференция той обяви, че едно от основните звена, генериращи загуби, са локомотивните депа, които нарече "тера инкогнита". Над 60 на сто от общите разходи в БДЖ са за поддръжка на вагоните и това може да бъде колосална яма за изтичане на средства, посочи Недев.
Кражбите в дружеството ставали директно - от кафемашини и друго оборудване до кражби на гориво и резервни части, както и косвено чрез плащане на неизработени дежурства. Размерът на загубите от тези кражби е около 10 млн. лева годишно, е изчислил изпълнителният директор.
Това, което максимално бързо трябва да се направи, е масово въвеждане на GPS-системата, с която да се проследява разходът и да става отчитането на горивото, допълни още той.
Припомняме ви, че новият директорът на БДЖ беше назначен на 1 юли. Тогава със заповед на министъра на транспорта Ивайло Московски Пенчо Попов беше сменен от Йордан Неделчев. В същия ден беше извършена смяна на директора на Летище "София". Веселин Пейков замени на този пост Асен Танчев, също със заповед на транспортния министър.